رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: دمای هوای آذربایجان‌غربی از امروز ۲ تا سه درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا می‌کند و هوا خنک‌تر می‌شود.
کد خبر: ۷۶۵۶۸۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۸ 24 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی اردلان محمدپور  افزود: از امروز به تدریج از شدت فعالیت الگوی تابستانی کاسته می‌شود و این روند تا پایان هفته جاری ادامه می یابد.

وی اظهار داشت: در ۴۸ ساعت گذشته دمای هوا در شهرهای مهاباد، بوکان، پلدشت و میاندوآب به ۴۲ درجه سانتی‌گراد رسیده بود اما در شبانه‌روز گذشته از این شدت گرما کاسته شد و دمای هوا در مهاباد به عنوان گرمترین شهر آذربایجان‌غربی به ۴۱ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی اضافه کرد: در همین مدت دمای هوا در اشنویه به عنوان خنک‌ترین شهر آذربایجان‌غربی به ۱۴ درجه سانتی‌گراد رسید و دمای هوا در تکاب و چالدران نیز به ترتیب ۱۶ و ۱۷ درجه سانتی‌گراد گزارش شد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته دمای هوای ارومیه بین ۱۹ و ۳۷ درجه سانتی‌گراد و مهاباد بین ۲۳ تا ۴۱ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

وی در خصوص رکورد گرم‌ترین روز در آذربایجان‌غربی نیز گفت: پنجم مرداد سال ۱۳۹۷ دمای هوای استان به ۴۲.۶ درجه سانتی‌گراد رسید که در ۲۰ سال گذشته در استان بی‌سابقه بود.

در آذربایجان‌غربی در مجموع ۱۸ ایستگاه فرعی و اصلی هواشناسی راه اندازی شده که ایستگاه هواشناسی مهاباد یکی از ایستگاه‌های اصلی هواشناسی «سینوپتیک» استان است و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازگیری و ثبت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار