حجت الاسلام رسولی با اشاره به ابهام زایی به عنوان یکی دیگر از سیاست های کلان در کشور برای مقابله با هجمه های دشمنان، گفت: هر کشوری برای حفظ امنیت و اقتدار خود از ابهام زایی به عنوان یکی از موانع در برابر دشمنان استفاده می کند.
کد خبر: ۷۶۵۶۳۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 24 July 2019

حجت الاسلام علی رسولی در اولین نشست گفتمان سازی و بصیرت افزایی اظهارداشت: انهدام پهباد جاسوسی اخیر آمریکایی توسط ایران، نشان داد که قدرت نظامی ایران که در زمینه پرواز پهباد برترین کشور جهان است تا چه اندازه توانایی دارد.

به گفته این پژوهشگر سیاسی، شیوه دفاع ایران در برابر این پهباد در قالب ابهام آفرینی پنهان شد؛ تا آنجا که عده ای گفتند این انهدام کار روس ها بوده است، به واقعی این بخشی از قدرت نظامی ایران است.

بازدارندگی و دفاع محور دیگر سخنان این کارشناس قرار گرفت و در خصوص آن توضیح داد: موقعیت ژئوپلوتیک ایران ایجاب می کند که ایران به واسطه موقعیت خاصی که دارد از اعتبار بازدارندگی استفاده کند.

این تحلیل گر سیاسی با تقسیم بندی ایران به عنوان کشور تاثیرگذار و تاثیرپذیر عنوان کرد: یک نفر در نیجریه درگیر یک نظام است، این در ایران تاثیرگذار است یا همین اغتشاشات و اعتراض های جلیقه زردها در فرانسه نمونه هایی هستند که به سیاست های کشور ما برمی گردد.

وی با بیان اهمیت عملکرد سیاسی در بازدارندگی دفاعی مطرح کرد: سیاست این است که هر گونه ضربه ای که خوردیم، شدیدتر از آن ضربه ای که خوردیم، بزنیم و اگر این مطلب در سیاست اقتصادی هم وجود داشت شاهد موفق تر در ابعاد اقتصادی بودیم.

این استاد دانشگاه عنوان کرد: نکته پدافند ایران این است که سیاست بازدارندگی وجود داشته باشد و دفاع ایران تداوم دارد و براساس به اعتبار است تا توان ضربات مختلف را داشته باشد.

برچسب ها: ایران ، قدرت نظامی ، ابهام
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار