رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: گرما در آذربایجان‌غربی طی ۲۴ ساعت گذشته به اوج خود رسیده به‌طوری‌که در برخی از نقاط استان دمای ۴۲ درجه‌ای ثبت شده است.
کد خبر: ۷۶۵۳۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۰۶ 23 July 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی اردلان محمدپور  افزود: با تداوم فعالیت الگوی تابستانی و تداوم پایداری هوا در شبانه روز گذشته هوا در شهرهای مهاباد، بوکان، پلدشت و میاندوآب به ۴۲ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی اضافه کرد: در همین مدت شهرهای خوی، شاهین دژ و چایپاره با دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد در رتبه های بعدی قرار داشتند که پیش بینی می‌شود این روند تا اواخر امروز / سه‬ شنبه / ادامه‬ داشته‬ باشد.

وی از کاهش میانگین دمای هوا در ۲۴ آینده نیز خبر داد و گفت: کاهش دما در آذربایجان‌غربی از صبح روز چهارشنبه محسوس بوده و به طور میانگین هوا بین ۲ تا چهار درجه سانتی‌گراد خنک‌تر خواهد شد.

رییس اداره هواشناسی مهاباد بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته دمای هوای ارومیه بین ۱۸ و ۳۷ درجه سانتی‌گراد و مهاباد بین ۲۱ تا ۴۲ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود و در این مدت چالدران با حداقل دمای ۱۵ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین نقطه استان گزارش شد.

وی در خصوص رکورد گرمترین روز در آذربایجان‌غربی نیز گفت: پنجم مرداد سال ۱۳۹۷ دمای هوای استان به ۴۲.۶ درجه سانتی‌گراد رسید که در ۲۰ سال گذشته در آذربایجان‌غربی بی‌سابقه بود.

آذربایجان‌غربی سالانه در فصل تابستان میزبان هوای پر ارتفاع جنب حاره از مناطق غربی و جنوبی است که گرمای مناطق شبه جزیره عربستان را به این مناطق هدایت می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار