کد خبر: ۷۶۵۱۸۶
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۸ 23 July 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ در حالی که از ۱۹ روز دیگر تصمیم دولت برای الزامی شدن استفاده از کارت سوخت شخصی اجرایی می‌شود؛ هنوز تعداد زیادی از شهروندان کارت سوخت ندارند و پیگیر دریافت آن هستند. یکی از این شهروندان با اشاره به ثبت نام برای دریافت کارت سوخت طی فروردین امسال گفت: با گذشت نزدیک به چهار ماه هنوز کارت سوخت دریافت نکرده ام و در مراجعه به پلیس+۱۰ متصدی مربوط مدعی شد هر فردی که از آذرماه سال گذشته درخواست کارت سوخت داشته، هنوز دریافت نکرده است. شهروند دیگری نیز در این باره گفت: در زمان اعلام امکان استفاده و تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت از طریق درگاه ملی خدمات دولت همراه، در سامانه مربوط نام نویسی کردم، اما به تازگی اعلام شده که این موضوع منتفی است. حالا که برای درخواست کارت سوخت المثنی به آن سامانه مراجعه می‌کنم، پاسخ سیستم این است که کارت بانکی شما به عنوان کارت سوخت مورد تایید است. وقتی به سایت پلیس+۱۰ مراجعه می‌کنم نیز سیستم پاسخ می‌دهد که اصلا برای خودروی شما کارت سوخت صادر نشده است. سایت شرکت ملی پالایش و پخش فراورده‌های نفتی ایران نیز اعلام می‌کند که شما می‌توانید از کارت بانکی به عنوان کارت سوخت استفاده کنید!

کارت‌های نیامده به زودی می‌آید
برای پیگیری مشکلات شهروندان فاقد کارت سوخت با کاهی مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی تماس گرفتیم. وی گفت: شهروندانی که کارت سوخت نداشتند و در سامانه دولت همراه کارت بانکی خود را به عنوان کارت سوخت اعلام کردند، با توجه به توقف این پروژه، برای دریافت کارت سوخت نیاز به مراجعه مجدد به این سامانه ندارند و کارت سوخت آنان توسط اداره پست برای شان ارسال می‌شود. وی همچنین گفت که کارت سوخت افرادی که پیش از این ثبت نام کرده بودند، در مرحله صدور است و به زودی به دست شان می‌رسد.

وزیر نفت نیز در حاشیه دومین نشست هم‌اندیشی با وزیران سابق نفت، گریزی به اجرایی شدن کارت سوخت از ۲۰ مرداد ماه جاری زد و گفت: تصمیم دولت برای الزامی شدن استفاده از کارت سوخت شخصی از ۲۰ مرداد ماه اجرایی می‌شود و همه افرادی که در ثبت‌نام‌های قبلی شماره حساب و نیازشان را برای دریافت کارت سوخت المثنی اعلام کرده‌اند، کارت سوخت خواهند گرفت و اگر کسی بعد از تاریخ ۲۰ مرداد به هر دلیلی کارت سوخت شخصی نداشته باشد از این تاریخ تا مدت محدودی کارت سوخت جایگاه‌داران برای استفاده این قبیل افراد فعال خواهد بود. زنگنه افزود: در این مرحله بیشتر هدف ما انضباط دادن به سوخت‌گیری است و هیچ‌گونه سهمیه‌بندی مطرح نیست. مدیرعامل شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی هم دو روز قبل با یادآوری اجباری شدن استفاده از کارت سوخت شخصی از ۲۰ مرداد گفت: کسانی که کارت سوخت نداشتند و از طریق «دولت همراه» کارت بانکی معرفی کرده بودند تا به جای کارت سوخت استفاده کنند، اسامی همه آن‌ها برای صدور کارت سوخت اعلام شده و به زودی کارت سوخت به در منازل آن‌ها ارسال می‌شود.

ابتدا کلان شهر‌ها
وکیل زاده با اشاره به این که لزوم استفاده از کارت سوخت ابتدا در کلان شهر‌های تهران، کرج و اصفهان اجرا می‌شود، افزود: طرح کم کم و بعد از دو یا سه ماه در دیگر کلان شهر‌ها و کل کشور نیز اجرا می‌شود. وی ادامه داد: در ابتدا اجرای طرح تا زمانی که مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی عادت کنند، ممکن است سوخت به آن‌ها عرضه شود منتها با کمی سخت گیری یا محدودیت در کمیت بنزین، مثلا به جای ۴۰ لیتر ۲۰ لیتر تا این که همه کارت سوخت شان را تهیه یا فعال و از آن استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار