معاون عمرانی استاندار:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از آمادگی کامل استان برای حضور پررنگ و حرفه‌ای در چهارمین نمایشگاه ملی توانمندی‌های روستاییان و عشایر خبر داد.
کد خبر: ۷۶۵۰۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۲۱:۲۰ 22 July 2019

جواد رحمتی در جلسه هماهنگی این نمایشگاه، با تاکید بر ضرورت حضور تمامی شهرستان‌ها در این دوره از نمایشگاه، گفت: نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر، فرصتی برای معرفی ظرفیت‌های استان و تلاش برای توسعه اشتغال روستایی و بازاریابی برای محصولات تولیدی روستاییان است.

وی ادامه داد: ظرفیت‌ها، محصولات تولیدی و برخی از آیین‌های بومی و محلی باید در این نمایشگاه عرضه شوند و فرمانداری‌ها مکلف به هماهنگی‌های لازم برای حضور پررنگ تشکل‌های روستایی و عشایری در این نمایشگاه هستند.

وی بر ضرورت استفاده از تولیدات خاص استان در تزیین و غرفه‌آرایی فضای مخصوص استان در این نمایشگاه تاکید کرد و ادامه داد: باید از هرگونه نگرش کلیشه‌ای، موازی‌کاری و عرضه و نمایش محصولات تکراری در فضای نمایشگاهی استان پرهیز شده و با استفاده از ظرفیت نیروهای متخصص و کارشناس، شاهد حضور حرفه‌ای آذربایجان شرقی در نمایشگاه باشیم.

معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی همچنین خواستار اهتمام و حمایت جدی دستگاه‌های اجرایی برای حضور در نمایشگاه، هماهنگی با تورگردان‌ها و شرکت‌های مسافرتی برای جذب گردشگر به استان، توجه به برگزاری آیین‌های بومی و محلی و تلاش برای انعقاد قراردادهای همکاری و فروش شد.

تقی کرمی، مدیرکل امور روستایی و شوراهای استانداری آذربایجان شرقی نیز زمان برگزاری این دوره از نمایشگاه را 24 تا 27 مرداد اعلام کرد و گفت: این نمایشگاه بعد از نمایشگاه بهاره، پربازدیدترین نمایشگاه ملی کشور محسوب می‌شود و فرصت بسیار مناسبی برای معرفی ظرفیت‌ها و تولیدات استان است.

به گفته وی در دوره پیشین نمایشگاه، 25 آیین بومی و محلی آذربایجان در ایستگاه‌های متروی تهران برگزار شد که استقبال بسیار خوب مردم را به همراه داشت.

مدیران کل هماهنگی امور اقتصادی و امور بانوان و خانواده استانداری، مدیرعامل نمایشگاه بین‌المللی تبریز، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و تعدادی از نمایندگان دستگاه‌های اجرایی استان نیز به بیان دیدگاه‌های خود برای حضور بهتر استان در نمایشگاه توانمندی‌های روستاییان و عشایر پرداختند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار