رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی ایلام گفت: دمای هوای شهر دهلران از روز گذشته به ۵۱ درجه سانتی‌گراد رسید.
کد خبر: ۷۶۵۰۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۱ 22 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ مجتبی میهن‌پرست با اشاره به ورود سامانه پر ارتفاع جنب حاره‌ای به استان ایلام اظهار داشت: فعالیت این سامانه در چند روز گذشته موجب افزایش گرمای هوا در سطح استان به خصوص منطقه گرمسیری جنوب ایلام به فراتر از ۵۰ درجه سانتی‌گراد شد.

وی افزود: دمای هوای شهر دهلران روز گذشته با ۵۱ درجه گرمترین شهر کشور شد که انتظار می‌رود این روند امروز نیز ادامه داشته باشد.

 بسیاری از اهالی دهلران میزان گرمای هوا را بیشتر از درجه اعلام شده توسط سازمان هواشناسی عنوان کرده و معتقدند گرمای ظهر امروز دوشنبه دهلران به ۵۶ درجه رسیده است.

پایگاه خبری هوا شناسی نیز هم اکنون میانگین گرمای هوا دهلران در ۲۴ ساعت گذشته را ۵۱ درجه عنوان کرده است که شاید اختلاف نظر مردم با دماسنج مرجع رسمی اعلام وضعیت هوا لحاظ نکردن قید " میانگین هوا در ۲۴ ساعت گذشته " باشد.

رئیس گروه پیش‌بینی هواشناسی ایلام با بیان اینکه موج گرما تا پایان هفته در سطح استان مستقر است، افزود: دمای صبحگاهی هوای شهر ایلام امروز ۲۴ درجه سانتی گراد بوده است. به دنبال افزایش گرما ساعت کار اداری شهرستان‌های گرمسیری دهلران و مهران در استان ایلام به مدت سه روز تغییر یافت.

همچنین با توجه به شدت گرما و افزایش استفاده مردم از تجهیزات خنک کننده، روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق استان ایلام امروز با صدور اطلاعیه‌ای ازاهالی استان خواست: با توجه به افزایش مصرف برق در استان ایلام که در این لحظه به اوج خود رسیده و قطعاً بدون همراهی و تشریک مساعی مشترکین در خصوص مدیریت مصرف امکان اعمال خاموشی کاملاً جدی است.
شهرستان ۷۰ هزار نفری دهلران در ۲۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان ایلام قرار دارد.

متوسط دمای هوا در مناطق مختلف استان ایلام از ۴۰ تا ۵۱ درجه سانتی گراد اعلام شده است.

با توجه به اختلاف ارتفاع، اختلاف درجه حرارت و میزان بارندگی در بخش های شمالی، جنوبی و غربی، این استان از نظر آب و هوایی به سه منطقه سردسیری و کوهستانی شمال و شمال غربی استان، منطقه معتدل عمدتاً در میانه و جنوب شرقی ایلام و منطقه گرمسیری جنوب غربی تقسیم می شود.

شهرستانهای مهران و دهلران به دلیل نزدیک بودن به مرز کشور عراق و بیایانی بودن درمای هوای آنها در فصل تابستان به بالای ۵۰ درجه می رسد، و در عین حال مناطق شمالی استان از هوای خنک تری برخوردار هستند./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار