معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ایلام گفت: هرگونه فعالیت سایتهای خبری بدون مجوز وزارت ارشاد در این استان غیر قانونی است.
کد خبر: ۷۶۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۵۵ 22 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ یونس قیطانی افزود: هم اینک تنها ۴۳ سایت خبری از این اداره کل مجوز گرفته و در حال فعالیت خبری در سایت مربوطه و فضای مجازی هستند.

وی با اشاره به فعالیت برخی سایتها که مجوز ندارند ادامه داد: فعالیت این سایتها غیر قانونی بوده و تخلف آنها مشمول جرایم رایانه ای است.

وی در خصوص فعالیت سایت های خبری مجوز دار گفت: مابقی سایتهای خبری دارای مجوز مشمول قانون مطبوعات بوده و چنانچه جرمی مرتکب شوند از طریق قانون مطبوعات برخورد با آنها انجام می شود.

قیطانی همچنین در خصوص فعالیت کانال های تلگرامی گفت: پیام رسان هایی همچون تلگرام و موارد مشابه خارجی به صورت رسمی از سوی دولت و نظام جمهوری اسلامی فیلتر شده و ضرورت عدم فعالیت در آنها از سوی دولت به دستگاه های اجرایی ابلاغ که در این زمینه هرگونه فعالیت دستگاه های اجرایی از قبیل مکاتبات اداری، جوابیه، تبلیغات روابط عمومی و غیره وجه قانونی ندارد.

معاون رسانه ای و فرهنگی اداره کل ارشاد اسلامی ایلام اظهار کرد: تخلف در فضای این پیام رسان ها در حوزه جرایم رایانه ای و تخلف در نشر محتوای دیجیتال قرار می گیرد و برای بررسی آن مسیری غیر از آنچه دستگاه قضا برای رسانه های قانونی طی می کند، سپری می شود.

به گفته وی، هم اینک ۴۳ سایت خبری، ۸۹ نمایندگی رسانه‌های سراسری، ۹۰ نشریه مکتوب و محلی و ۱۸ نمایندگی خبرگزاری در استان فعالیت دارند./م

ایرنا

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار