جوان جنوبی که به بهانه استخدام در یکی از ارگان های دولتی به تهران آمده بود در دام شرکت هرمی «کیونت» گیر افتاد و ۴۰ میلیون تومان از دست داد.
کد خبر: ۷۶۵۰۴۱
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۳ 22 July 2019

به گزارش تابناک تهران؛ روز دوشنبه معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: جوان ۲۵ ساله جنوبی که بهانه استخدام در سازمان گمرک به تهران آمده بود در دام یکی از شرکت های هرمی گرفتار شد و مبلغ ۴۰ میلیونی که از خانواده به بهانه پیش پرداخت برای رهن خانه گرفته بود را نیز از دست داد.

سرهنگ جهانگیر تقی پور ادامه داد: ۲۷ تیرماه امسال، فردی به پلیس آگاهی پایتخت به همراه پرونده ای از دادسرای ناحیه ۳۱ مراجعه و به کارآگاهان اعلام کرد برادر  ۲۵ ساله ام به نام «جاسم» ۱۶ تیرماه از آبادان برای استخدام در سازمان گمرک به تهران آمد و طی تماسی عنوان داشت برای رهن خانه به ۴۰ میلیون تومان پول نیاز دارد که ما مبلغ را تهیه و به حساب وی واریز کردیم تا اینکه ارتباطش با خانواده قطع شد که در آخرین روزها چند پیامک حاوی اینکه «امکان تماس گرفتن، بیرون رفتن و... ندارم» را برای من فرستاد که باعث شد به این موضوع مشکوک شوم و به دادسرا برای پیداشدن برادرم شکایت کردم.

تقی پور با بیان اینکه کارآگاهان در تحقیقات اولیه دریافتند که برادرش گرفتار شرکت هرمی «کیونت» شده افزود: با بررسی های انجام شده مخفیگاه برادر شاکی در محدوده خلیج فارس شناسایی و با کسب مجوز قضائی او به همراه ۹ نفر دیگر در محل دستگیر شدند.

معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی پایتخت عنوان داشت: این شرکت هرمی با تغییر عنوان و رویه، این بار تحت عنوان استخدام در ارگان‌های دولتی و معتبر اقدام به جذب عضو  عمدتا جوان می کرد و پس از جذب عضو، اعضای فعال در این شرکت به بهانه عدم امکان استخدام دولتی اعضای جدید شرکت را به فعالیت در زمینه بازاریابی شبکه ای تشویق کرده و در چند جلسه آموزشی برای عضو های جدید می گذارند و  در نهایت به بهانه واهی خرید تورهای مسافرتی خارجی از افراد مبالغی بین ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان دریافت می‌کنند.

وی اضافه کرد: پس از دریافت این مبالغ عضو های فعال جدید را به بهانه دریافت سود مجبور به عضوگیری از میان دوستان، بستگان و یا سایر اعضاء خانواده می کردند تا فعالیت خود را گسترش دهند.

تقی پور خاطر نشان کرد: در این زمینه ۱۰ عضو این شرکت دستگیر و کلیه متهمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضائی روانه زندان شدند.

معاون مبارزه با جرایم جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ به خانواده ها هشدار داد که هرگونه استخدام در سازمان های دولتی از طریق رسانه های جمعی اعلام می شود، پس در صورت تماس یک دوست قدیمی در مورد استخدام در این سازمان ها و وسوسه و دعوت فرزند شما به تهران به نیت فرد در عضوگیری برای شرکت های هرمی شک کرده و مانع پاسخ مثبت فرزندتان به این دعوت شوید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار