مدیر ناحیه 4 آموزش و پرورش البرز گفت: والدین بیش از هفت هزار و 500 تومان برای بیمه دانش‌آموزی فرزندان خود پرداخت نکنند.
کد خبر: ۷۶۴۹۶۴
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۳ 22 July 2019

قاسم پوستین دوز اظهار کرد: تعیین لباس فرم برای مدارس با الگوی مشخصی برای هر مدرسه، اتفاق جدیدی نیست و طی سال‌های گذشته در نظام آموزشی وجود داشته است.

وی ادامه داد: هرچند تعیین لباس فرم، نقش به سزایی در نظم دهی و انضباط بخشی به ظاهر دانش آموزان دارد ولی نباید شکل اجبار به خود بگیرد، به این معنا که مدارس نباید دانش آموزان را وادار کنند که هر سال با پرداخت هزینه‌ای لباس نو خریداری کنند. 

وی توضیح داد: براین اساس اگر لباس فرم دانش آموزی از سال گذشته تا کنون سالم و نو مانده، هیچ اجباری در خرید لباس جدید نیست و دانش آموز می‌تواند سال تحصیلی جدید را با همان لباس قبلی آغاز کند. 

این مسئول ابراز کرد: برخی خانواده‌ها تقاضا می‌کنند دوختن لباس فرم فرزند خود را به خیاط مد نظر خود بدهند ولی از آنجایی که لباس فرم همه دانش آموزان باید متحد الشکل باشد و ممکن است خیاط شخصی از عهده این کار برنیاید بهتر است با پرداختن هزینه مشخص شده لباس را آماده تحویل بگیرند. 

وی اظهار کرد: خیاط‌هایی که وظیفه دوختن لباس فرم مدارس را به عهده دارند از سوی اتحادیه پوشاک به آموزش و پرورش معرفی شده‌اند و مدیران مدارس با توجه به لیستی که در اختیار دارند یکی از آنها را انتخاب و با آنها قرارداد می‌بندند. 

پوستین دوز در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به ضرورت بیمه دانش آموزان گفت: در زمان ثبت نام هفت هزار و 500 تومان برای بیمه از دانش آموزان دریافت می‌شود تا در زمان وقوع حوادث احتمالی والدین برای پرداخت هزینه‌های درمان دچار مشکل نشوند. 

مدیر ناحیه 4 آموزش و پرورش افزود: گرفتن مبلغی بیش از هفت و هزار و 500 تومان از دانش آموزان تخلف است و در صورت اثبات با مدیر مدرسه برخورد می‌شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار