ماجرای یک قهرمان کشتی که آرزو دارد بچه اش به دنیا نیاید!

 نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس در انتقاد از عدم اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان، ماجرای یک جوان قهرمان کشتی را شرح داد که آرزو دارد، بچه اش به دنیا نیاید.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری موج و در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چرا قانون منع به کارگیری بازنشستگان به درستی اجرا نمی شود، اظهار داشت: متاسفانه می بینیم که قانون فوق به طور کامل در کشور اجرا نمی شود و برخی از مدیران ما به قانون احترام هم نمی گذارند.

وی افزود: بارها دیده ام که بازنشستگانی که به واسطه این قانون از کار کنار رفتند، دوباره و به اشکال مختلف به کار بازگشته اند که این توهین به قانون است.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که چگونه بازنشستگان دوباره به کار گماشته شده اند؟ گفت: به عنوان نمونه در آموزش و پرورش دیدم که با مدیران بازنشسته به اشکال مختلف قرارداد بسته اند و آنها دوباره به کار بازگشته اند.

دولتی ها باید بیش از همه به قانون احترام بگذارند

جعفرزاده ایمن آبادی تصریح کرد: من از همه وزرا و مدیران دستگاه ها و به ویژه تامین اجتماعی، وزارت ورزش، آموزش و پرورش، نهادهای خدماتی، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره) و بنیاد شهید و ... می خواهم که به قانون احترام بگذارند. اگر بر فرض قانون اشکالی هم دارد، آنها باید به عنوان مجریان قانون، به قانون احترام بگذارند و به هر شکل ممکن از بازنشستگان استفاده نکنند و به جای افراد بازنشسته، جوانان خلاق و متعهد و پرتوان را به کار بگمارند.

وی با تاکید بر اینکه دولتی ها باید بیش از همه به قانون احترام بگذارند، گفت: دستگاه های اجرایی، مجریان قانون هستند و اگر مجریان قانون، به مصوبات قوه مقننه احترام نگذارند، نمی توانند توقع داشته باشند که مردم همواره قانون را رعایت کنند.

جوانان به خاطر بیکاری، مایوس و افسرده شده اند

وی متذکر شد: من قبول دارم بازنشستگان سرمایه کشور هستند، اما در این مقطع زمانی خاص و با توجه به حجم بالای بیکاری و در حالی که جوانان تحصیل کرده ما مایوس و افسرده شده اند، باید از جوانان استفاده کنیم و این یک ضرورت برای کشور است.

نایب رییس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس افزود: شما بیایید و پیامک هایی که برای من ارسال می شود را نگاه کنید. آخرین پیامک من از سوی یک جوان بیکار است. جوانی که قهرمان کشتی است و مشکلات بسیاری به دلیل بیکاری  دارد. این جوان برای من نوشته که به زودی خدا به وی فرزندی می دهد، اما آرزو می کند که بچه اش به دنیا نیاید! این مسائل برای کشور فاجعه است.

وی بیان داشت: شرایط به چه نحوی پیش می رود که یک جوان از خدا می خواهد که فرزندش به دنیا نیاید؟ مسوولان در قبال این جوانان مسوولیت دارند و اگر از انجام وظیفه کوتاهی کنند، به طور قطع در برابر خداوند باید پاسخگو باشند.

جعفرزاده ایمن آبادی ادامه داد: فارغ از اینکه قانون مصوب مجلس اشکال دارد یا خیر، باید روح قانون به درستی در کشور اجرا شود. برخی تصور می کنند که قانون فقط چند خط نوشته است که می توان آن را اجرا نکرد. روح قانون منع به کارگیری بازنشستگان استفاده از جوانان و عدم استفاده از بازنشستگان است و من از همه مدیران کشور خواهش می کنم که به این قانون احترام بگذارند.

وی گفت: یک وقت ممکن است بگویند که فردی شق القمر کرده و به حضورش نیاز داریم. خدا را شاکریم که در میان مدیران ما چنین فردی هم نداریم، پس بهتر است از جوانان خلاق و توانمند در سمت ها استفاده کرده و از ظرفیت این جوانان بهره مند شویم. لذا خواهش من از مدیران این است که قانون منع به کارگیری بازنشستگان را به درستی اجرا کنند.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگار موج مبنی بر اینکه با خواهش و تمنا نمی توان مدیران متخلف را وادار به اجرای قانون کرد، آیا مجلس از ابزارهای نظارتی خود در این زمینه استفاده می کند؟ گفت: نظارت های مجلس در جریان است و در هر جا موردی را پیدا کرده ایم، با متخلف برخورد کرده ایم.

از سال 84 فرهنگ عدم رعایت قانون به جامعه تزریق شد

جعفرزاده ایمن آبادی متذکر شد: مشکل ما این است که احترام به قانون را به درستی نیاموخته ایم و متاسفانه از سال 84 به بعد یک فرهنگ غلط هم به جامعه تزریق شد، مبنی بر اینکه می توان گفت قانون را قبول ندارم و قانون یک کتاب است و خودم قانون هستم. ما با این فرهنگ غلط هم در جامعه روبرو هستیم.

وی در پایان تاکید کرد: امیدوارم دستگاه های نظارتی و همچنین مجلس بیش از گذشته بر اجرای صحیح قانون منع به کارگیری بازنشستگان تاکید کنند.