مدیر امور عشایر استان تهران اعلام کرد؛
مدیر امور عشایر استان تهران اعلام کرد: هر چادر عشایری نمادی از یک کارگاه بزرگ تولیدی است که زنان در این کارگاه‌های تولیدی نقش بسزایی دارند؛ عشایر استان تهران سالانه بیش از ۶۷ هزار تن محصولات لبنی تولید می کنند که ۱۵ هزار تن آن سهم زنان است.
کد خبر: ۷۶۴۲۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۳ 20 July 2019

به گزارش تابناک تهران، مدیر امور عشایر استان تهران روز شنبه در این باره به خبرنگار ایرنا اعلام کرد: هر چادر عشایری نمادی از یک کارگاه بزرگ تولیدی است که زنان در این کارگاه‌های تولیدی نقش بسزایی دارند.

هاتف ممیزی افزود: سالانه حدود ۱۵ هزار تن شیر و فرآورده های لبنی توسط زنان عشایر در استان تهران تولید و جهت عرضه روانه بازار مصرف می شود.

به گفته وی، زنان عشایر در تولید صنایع دستی و گیاهان دارویی نیز فعال هستند.

۱۳ صندوق خرد زنان عشایر در استان تهران فعال است

مدیر امور عشایر استان تهران در ادامه از فعال بودن ۱۳ صندوق خرد زنان عشایر خبر داد و گفت: زنان عشایر استان تهران با عضویت در ۱۳ صندوق و با بهره گیری از تسهیلات ارزان قیمت بانکی در زمینه تولید محصولات لبنی و دامی، صنایع دستی، گیاهان دارویی و سایر محصولات فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه ۳۸۳ نفر از زنان عشایر در این صندوق ها عضو هستند گفت: این صندوق ها در مناطق عشایری شهرستان های دماوند، شمیرانات، فیروکوه و دماوند شکل گرفته است.

ممیزی ادامه داد: امسال نیز تلاش می کنیم ۵ صندوق دیگر در مناطق عشایری استان تهران راه اندازی شود.

به گفته وی، در این صندوق ها زنان عشایر بصورت گروهی در امر تولید محصولات می پردازند و همچنین با استفاده از تسهیلات بانکی نیز از کارگاه‌های زنان عشایر حمایت می شود.

بازدید رییس فراکسیون زنان مجلس از دشت لار

مدیر امور عشایر استان تهران در ادامه از بازدید رییس فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی از منطقه عشایری دشت لار خبر داد و گفت: خانم فریده اولاد قبا ضمن بازید از فعالیت زنان عشایر استان تهران در این منطقه از نزدیک با آخرین دستاوردها و پتانسیل زنان عشایر استان تهران قرار گرفت.

استان تهران دارای حدود ۳ هزار خانوار عشایری است که این جامعه تولید کننده در سال گذشته بیش از ۶۷ هزار تن محصول تولید کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار