هواشناسی استان البرز افزایش آلاینده‌ها، غبار محلی و آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها را به دلیل افزایش دمای هوا پیش‌بینی کرده است.
کد خبر: ۷۶۳۸۸۴
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۰ 18 July 2019

منصور رحمانیان با اعلام وضعیت جوی، از وقوع غبار محلی و افزایش آلاینده‌ها در استان خبر داد و گفت: وزش باد شدید و وقوع گرد و خاک نیز پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی استان البرز تاکید کرد: احتمال افزایش آلاینده‌ها در هشتگرد، فردیس، اشتهارد و نظرآباد بیش از دیگر نقاط استان است.

وی با اشاره به احتمال آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها، گفت: احتمال آتش‌سوزی مراتع در شهرستان طالقان، هشتگرد، اشتهارد و آسارا وجود دارد.

رحمانیان در ادامه خنک‌ترین نقطه استان را منطقه «دیزین» با ۲۶ درجه سانتی‌گراد اعلام کرد و گفت: شهرستان اشتهارد گرم‌ترین نقطه استان با دمای هوای ۴۴ درجه سانتی‌گراد است.

مدیرکل هواشناسی استان البرز همچنین دمای هوای حال حاضر کرج را ۴۰ درجه شانتی گراد اعلام کرد و گفت: روز گذشته نیز دمای هوای کرج ۴۰ درجه سانتی‌گراد بوده است.

وی به وضعیت جوی محور کوهستانی کرج - چالوس اشاره کرد و گفت: آسمان در این محور صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد شدید خواهد بود.

رحمانیان بیشینه سرعت باد در محور کرج - چالوس را ۴۰ کیلومتر بر ساعت اعلام کرد و گفت: احتمال آتش‌سوزی مراتع در این محور وجود دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار