معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با اشاره به برگزاری موفق دومین جشنواره برداشت انگور در شهرستان کارون گفت: ظرفیت‎های کارون طی سال‎های اخیر به برندهایی برای این شهرستان تبدیل شده است.
کد خبر: ۷۶۳۷۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۷ 18 July 2019

پیمان نبهانی با بیان این‎که تلاش، کوشش و برپایی جشنواره‎ها در شهرستان کارون به بار نشسته است افزود: در دو سال اخیر شرایطی فراهم آمده تا مردم داخل و خارج کشور با انگور غزاویه، خرمای ابودبس، چای قرمز علوه و گامیش کوت‎عبدالله آشنا شوند.

او ادامه داد: با تلاش رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کارون و تشکل‎هایی که وی را همراهی می‎کنند جاذبه‎های این شهرستان به برندهایی برای آن تبدیل شده و مردم از دور و نزدیک برای بازدید از این جاذبه‎ها به شهرستان کارون سفر می‎کنند.

معاون برنامه‎ریزی و سرمایه‎گذاری مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان گفت: امروزه شهر کوت‎عبدالله و روستاهای آن همچون غزاویه، بهر، علوه و... در یکی از زیباترین مسیرهای گردشگری منطقه تبدیل به مراکز تفرجگاهی برای گردشگران داخلی و خارجی شده است تا جایی که در بازدیدی که از این روستاها داشتیم بعضاً گشت‎هایی را مشاهده کردیم که از اقصی‎نقاط کشور با پیگیری اعضای انجمن‎های مردم‎نهاد و باوجود بُعد مسافت و البته باهمراهی همکاران ما در شهرستان کارون در منطقه حضور پیدا کرده بودند و از جاذبه‎های منطقه دیدن می‎کردند.

وی تصریح کرد: هنوز مشکلات زیادی در زیرساخت‎های گردشگری منطقه وجود دارد که همت مسئولان استانی و کشوری را می‎طلبد ولی با این‎حال، وجود گردشگری با همین شکل ساده و ابتدایی خود در این شهرستان،بهترین فرصت به منظور درآمدزایی برای مردم شهرها و روستاهای مسیر در شهرستان کارون است.

نبهانی کارون را دارای ظرفیت‎های غنی در راه‎اندازی و تجهیز ایستگاه‎ها و خانه‎های بومگردی دانست و افزود: در این‎خصوص اقداماتی در سطح شهرستان و استان در راستای ساماندهی صدور مجوز و حمایت از سرمایه‎گذاران در دست انجام است و انتظار می‎رود با همراهی تشکل‎های مردم‎نهاد که فارغ از مرزهای شهرستانی در معرفی شهرستان کارون همکاری خیلی خوبی با ما دارند و شبکه ارتباطی مناسبی میان سمن‎ها و فعالان گردشگری داخل و خارج استان ایجاد کرده‎اند در راستای رونق گردشگری این شهرستان و نیز کل استان قدم برداریم.

او با قدردانی از مسئولان استانی و شهرستانی در برپایی دومین جشنواره برداشت انگور خاطرنشان کرد: جا دارد از تلاش‎های شبانه‎روزی فرماندار، بخشداران، شوراها، دهیاران سویسه، تشکل‎ها و نیز حمایت‎ها و پیگیری‎های مستمر اقای موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان خوزستان تشکر کنیم که انصافاً در برگزاری رویداد جشنواره برداشت انگور تأثیر بسزایی داشتند.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار