رئیس شورای اسلامی کار بیمارستان امام خمینی (ره) کرج گفت: بهترین تجهیزات بیمارستانی در این بیمارستان جمع‌آوری شده؛ با این حال مسئولان استانی نسبت به آن بی‌مهری می‌کنند.
کد خبر: ۷۶۳۴۳۷
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۸ 17 July 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ ۲۳ تیر مزایده هفتمین مزایده واگذاری این بیمارستان برگزار شد که هیچ خریداری طی زمان قانونی شرکت در مزایده پاکات خود را تحویل نداده بود. 
محمدرضا شیرازی، مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های البرز پیش از این گفته بود که برای شرکت در این مزایده خریدار باید ضمانت ۱۳ میلیارد تومانی، معادل ۵ درصد از کل قیمت بیمارستان در پاکات خود قرار داده و به مسئولان برگزاری مزایده تحویل دهد. 
به گفته شیرازی، قیمت پایه این مزایده ۲۵۸ میلیارد و ۶۸۶ میلیون تومان تعیین شده است. این قیمت توسط هیاتی سه نفره از کارشناسان رسمی دادگستری اعلام کرده اند و اعتباری ۶ ماهه دارد. 
برخی از کارشناسان معتقدند که برای حل مشکل بیمارستان، سازمان همیاری شهرداری‌های البرز باید قیمت کارشناسی را کاهش دهد تا به این ترتیب سرمایه گذاری که توان خرید بیمارستان را داشته باشد، بتواند پای کار بیاید. از طرف دیگر برخی معتقدند سرمایه گذار بیمارستان می‌تواند پس از مدت کوتاهی از فعال شدن دوباره آن، همه مبلغ خرید بیمارستان را درآمدزایی کند و به همین دلیل سازمان همیاری شهرداری‌ها نباید از قیمت پایه اعلام شده، قیمت کمتری را اعلام کند. 
گفته می‌شود که در حال حاضر در بیمارستان امام خمینی (ره) کرج پزشک فعال ندارد و صرفا گروهی از کارکنان بیمارستان به خدمات جزئی درمانی در آن می‌پردازند.

با این حال قاسم طاهری، رئیس شورای اسلامی کار بیمارستان امام خمینی کرج معتقد است مشکل این بیمارستان با دخالت استانداری حل می‌شود. 
طاهری با اشاره به اینکه وزارت بهداشت به دنبال جبران کمبود سرانه درمانی است، گفت: پس از چندین مرحله برگزاری مزایده بدون نتیجه، چرا استانداری به عنوان مهم‌ترین ارگان استانی دستوری برای راه اندازی بیمارستان صادر نمی‌کند؟ 
طاهری عملکرد استاندار البرز را در بی مهری به وضعیت بیمارستان امام خمینی (ره) کرج مورد انتقاد قرار داد و افزود: پرسنل این بیمارستان دو سال و نیم است که بلاتکلیف هستند و دستمزدشان به طور کامل پرداخت نشده است.
رئیس شورای اسلامی کار بیمارستان امام خمینی (ره) کرج با بیان اینکه تعدادی از مسئولان استانی به دلیل اینکه چاره‌ای برای این مشکل نمی‌اندیشند، متهم هستند، افزود: آیا در این استان مدیری پیدا نمی‌شود که این مشکل را تبدیل به مساله کند و پس از آن برای حل مسأله اقدامات لازم را انجام دهد؟
وی با اشاره به اینکه سرانه درمانی استان البرز پایین‌تر از سطح استاندارد است، گفت: گاهی از مسئولان استانی می‌شنویم که کلنگ بیمارستانی چند تختخوابی را در منطقه‌ای شهر به زمین زده اند و قرار است برای احداث آن هزینه‌های زیادی کنند، در حالیکه این بیمارستان بهترین تجهیزات ممکن را در اختیار دارد و در سال‌های گذشته به صورت توالی از نظر اعتبار در رتبه اول بوده است. 

طاهری با بیان اینکه کارکنان بیمارستان امام خمینی (ره) در کشور آمار بیشترین تجمع و همچنین بالاترین عدم پرداخت حقوق و دستمزد را دارند، گفت: پرسنل این بیمارستان پایبند به نظام جمهوری اسلامی و انقلاب هستند و بین آنان خانواده شهدا و ایثارگران حضور دارند. 
وی تصریح کرد: یکی از راهکار‌های اصلی حل مشکل این بیمارستان، استفاده از تجربیات دیگر بیمارستان‌ها است و واگذاری این بیمارستان به افرادی که قبلا آزمون خود را در مدیریت بیمارستان پس داده اند. 
رئیس شورای اسلامی کار بیمارستان امام خمینی (ره) کرج گفت: در شرایط اقتصادی فعلی اعتمادسازی برای سرمایه گذاران کار سختی است، اما در کنار این دشواری‌ها ما تلاش کردیم و گروه پزشکان را به یک تیم قوی تبدیل کردیم، اما در سازمان همیاری شهرداری‌ها به گونه‌ای برخورد شد که بین گروه تفرقه ایجاد شد. 
وی ادامه داد: در این شرایط چرا استانداری به دنبال فرایندی نیست که شرایط واگذاری بیمارستان تسهیل شود و کار را به صورتی سهل الوصل کند؟ 
طاهری با بیان اینکه عالیترین نماینده دولت در استان برای حل این مشکل باید تصمیم بگیرد، تأکید کرد: حل مشکل این بیمارستان نیازمند یک مسئول دلسوز و انقلابی دارد تا با اراده قوی خود برای حل این مشکل مصمم باشد. 
وی با بیان اینکه بیمارستان امام خمینی (ره) کرج ریشه و اساس دولتی دارد، گفت: بیمارستان در بهترین موقعیت تجاری شهر قرار گرفته و دسترسی‌های محلی خوبی دارد و امکانات پزشکی خوبی در آن جمع آوری شده است، اما باز هم از سوی مسئولان مورد بی مهری قرار می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار