مدیرکل بهزیستی البرز گفت: از ابتدای سال تاکنون سرپرستی 10 کودک بی سرپرست به خانواده‌های متقاضی سپرده شده است.
کد خبر: ۷۶۳۲۵۲
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ 16 July 2019

اسدلله حیدری با تاکید بر ضرورت توانمندسازی مددجویان تحت پوشش بهزیستی اظهار کرد: توانمندسازی مددجویان تحت پوشش، جزو برنامه‌های استراتژیک بهزیستی است.

وی ادامه داد: برای تحقق این هدف، بهزیستی برنامه‌های مختلفی را اجرایی می‌کند که مهمترین آنها اشتغالزایی و ارائه وام اشتغال به مددجویان است.

وی توضیح داد: سال گذشته بیش از 105 هزار نفر در استان در 167 محیط اجتماع محور از برنامه های آموزشی بهزیستی در حوزه توانمند سازی برخوردار شدند.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد اورژانس اجتماعی در شهرهای استان گفت: در برنامه ششم توسعه همه شهرهای بالای 50 هزار نفر باید اورژانس اجتماعی داشته باشند که این امر در البرز محقق شده است.

مدیر کل بهزیستی استان البرز در ادامه به فعالیت  ۱۲۰ مهد کودک شهری و روستایی استان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر بیش از ۱۵ هزار کودک  در این مهد کودک‌ها آموزش می بینند.

وی توضیح داد: از آنجایی‌که مهد کودک‌ها نقش بسیار مهمی در تکمیل و شکل گیری  شخصیت کودکان دارند، نظارتی جدی بر کیفیت و کمیت خدمات رسانی این مراکز از سوی بهزیستی انجام می‌شود.

حیدری در ادامه با بیان اینکه در هفته بهزیستی چهار مرکز توانبخشی در استان راه اندازی می‌شود، ابراز کرد: در این هفته 72 مرکز در کشور راه اندازی می‌شود که سهم البرز چهار مورد است.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برون سپاری فعالیت‌های بهزیستی اشاره کرد و افزود: تا کنون بیش از ۹۲ درصد از فعالیت‌های بهزیستی  به بخش خصوصی سپرده شده است و ۷۱۰ کلینیک، سمن و مراکز دیگر با بهزیستی مشارکت دارند.

مدیرکل بهزیستی  به سهم البرز در مسکن مددجویی اشاره کرد و گفت: سهم استان البرز از مسکن بهزیستی پنج هزار و ۵۳۲ واحد بوده که هزار و ۵۶۷ واحد آن تا کنون واگذار و ۷۲ واحد دیگر در هفته دولت واگذار می شود.

وی  در ادامه با تاکید بر ضرورت به کار گیری معلولان در سیستم اشتغال افزود: سازمان بهزیستی با پرداخت جبران عدم کارایی به کمک کار فرمایانی که دارای کارمندان معلول هستند می آید و ۲۲ درصد سهم کارفرما در بیمه برای افراد معلول را پرداخت می‌کند.

حیدری همچنین به نظارت بهزیستی بر مراکز ترک اعتیاد استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر 9 مرکز سرپایی و 103 مرکز اقامتی در استان فعال است و سال گذشته 13 مرکز اعتیاد متخلف تعطیل شده است.

مدیرکل بهزیستی استان البرز با اشاره به اینکه مرکز غربالگری ماده ۱۶ در استان وجود ندارد توضیح داد:  با پیگیری‌های انجام شده در ماهدشت زمینی به مساحت ۱۵ هکتار در حال راه اندازی است.

وی با تاکید بر اینکه باید برای معتادان بهبود یافته اشتغال ایجاد کرد  افزود:  البرز دو مرکز اشتغال بهبود یافتگان دارد که  طی سال گذشته ۱۶۷ نفر را تحت پوشش قرار داده اند.

وی  همچنین به فعالیت باشگاه مثبت (اچ آی وی ) اشاره کرد وگفت: البرز دو باشگاه مثبت دارد که 230 نفر را تحت پوشش قرار داده است.

وی در ادامه با اشاره به تعداد مستمری بگیران بهزیستی استان خاطرنشان کرد: در حال حاضر 30 هزار مستمری بگیر در استان وجود دارد و پنج هزار نفر هم نوبت هستند.

حیدری با اشاره به اینکه ۲۴ مرکز شبه خانواده در استان وجود دارد که از ۸۹۷ کودک بی سرپرست تحت حمایت۳۹۶ کودک در این مراکز نگهداری می شود, خاطرنشان کرد: در حوزه اجتماعی ۱۶ هزار خانواده را تحت حمایت داریم.

وی با بیان اینکه سال گذشته سرپرستی ۷۰ کودک را واگذار کردیم، گفت: در چند ماهه اول سال جاری نیز ۱۴ کودک را وگذار کردیم که چهار نفر آنها را به امین خانواده و ۱۰ نفر را نیز به سرپرست کامل واگذار کردیم.

مدیرکل بهزیستی استان البرز در ادامه با اشاره به آمار کودک آزاری در استان توضیح داد: از هزار و ۱۲۳ تماسی که با مرکز اورژانس بهزیستی گرفته می‌شود 9 درصد در ارتباط با کودک آزاری است.

این مسئول تصریح کرد: در حال حاضر سه مرکز ساماندهی کودکان کار و خیابان در استان وجود دارد که ۸۰۱ کودک شناسایی و ساماندهی شده‌اند که ۷۰ درصد این کودکان اتباع خارجی هستند.

وی ادامه داد: دو مرکز روزانه و یک مرکز شبانه ساماندهی کودکان کار و خیابان در استان وجود دارد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار