چالش‌ها و نواقص معابر کرج یکی از معضلات شهری است که تبعات زیادی در زمینه امنیت، تردد، نظم و گاهی بلاتکلیفی مردم به دنبال دارد.
کد خبر: ۷۶۳۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ 16 July 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ نبود تابلوهای راهنمایی و رانندگی، دقیق و مشخص نبودن خط‌کشی‌های عابرپیاده در برخی نقاط که عبور و مرور زیادی در آنها جریان دارد، نبود تابلوهای شناسایی و هدایت خیابان یا مسیر که باعث سردرگمی شهروندان می‌شود و بسیاری از این نمونه‌ها، مواردی هستند که به عنوان حقوق شهروندی باید بیشتر مورد توجه قرار بگیرند.

 رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز با بیان این‌که در سال 97 با تلاش پلیس و همکاری 28 ارگان دخیل در موضوع ترافیک در 4 شهر استان، آمار تصادف منجر به فوت به صفر رسید، می‌گوید: در 2 شهر کرج و فردیس کماکان تصادفات فوتی به‌خصوص عابران پیاده در معابر در حال افزایش است. 
سرهنگ «غلامعلی شرق» می‌افزاید: سال گذشته در شهرستان‌های نظرآباد و طالقان تصادف فوتی نداشتیم، در ساوجبلاغ یک نفر و در اشتهارد 2 نفر کشته داشتیم که نسبت به مدت مشابه در سال قبل می‌توان گفت این آمار به صفر رسیده است. 
وی با اشاره به این‌که در سال 97 البرز در بحث تصادفات فوتی عابران پیاده، رتبه یک کشور را به خود اختصاص داد، ادامه می‌دهد: حدود 6/74 درصد کشته‌ها عابران پیاده بودند و این به این معناست که اگر راننده‌ها و عابران رعایت نکنند، خیابان‌ها برای عابران اصلا ایمن نیست و از هر 100 نفر که در تصادفات فوت می‌کنند، 74 نفر عابرپیاده هستند. 
رئیس پلیس راهور البرز اضافه می‌کند: با توجه به این آمار ضرورت دارد خانواده‌ها به آموزش قوانین و فرهنگ ترافیکی به فرزندان خود اهتمام ویژه داشته باشند و در زمان عبور از عرض معابر، کودکان افراد مسن را همراهی کنند و برای عبور از معابر حتی‌المقدور از گذرگاه‌ها و بلوک‌های عابرپیاده که راننده‌ها توجه بیشتری به آن دارند عبور کنند.
سرهنگ شرق با تاکید بر این‌که به منظور تامین امنیت عابران پیاده در نقاطی که نیاز است شهرداری پل عابرپیاده نصب کند، می‌گوید: باید به این امر توجه بیشتری شود و در اولویت کار مسئولان قرار گیرد. 
وی اضافه می‌کند: در میدان امام حسین- بلوار چمران به این دلیل که سالانه چند نمایشگاه و جشنواره لاله‌ها نیز در آن برگزار می‌شود، همچنین به دلیل قرار داشتن در ورودی شهر، نزدیک بودن به اتوبان و ایستگاه مترو، نبود پارکینگ در این محدوده و نبودن پل مکانیزه در زمان برگزاری نمایشگاه‌ها، ترافیک بیشتری ایجاد می‌شود که عبور عابران پیاده را با مشکل مواجه می‌کند. 
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز می‌گوید: با پیگیری‌های به‌عمل‌آمده و تلاش مسئولان همه معابر استان اکنون به صورت هوشمند، محسوس و نامحسوس کنترل می‌شوند، اما برای برقراری امنیت کامل ترافیکی از شهروندان درخواست می‌کنیم به قوانین راهنمایی و رانندگی احترام بگذارند و بیش از پیش مقررات را رعایت کنند تا شاهد کاهش تصادفات و کشته‌های رانندگی در استان باشیم. 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار