دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی:
دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی گفت: در بحث معین‌های اقتصادی روستاها تاکنون ۶۰۰ روستای استان تعیین تکلیف شده و هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای حدود یک هزار روستای دیگر هستیم.
کد خبر: ۷۶۳۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷ 16 July 2019

به گزارش تابناک رضوی، علی‌اکبر لبافی در جلسه کانون زنان بازرگان خراسان رضوی، اظهار داشت: هدف از اجرای مثلث توسعه اقتصادی در خراسان رضوی بهره‌مندی از ظرفیت‌ها و مزیت‌های منطقه‌ای به‌منظور توسعه زیرساخت‌ها و رونق اقتصادی بوده و یکی از دغدغه‌های موجود در این حوزه که مورد تاکید مجریان طرح هم هست افزایش سرانه درآمد روستا بوده و عمده نگرانی‌ها در بحث عدم افزایش سرانه اشتغال است.

وی با بیان اینکه طرح مثلث توسعه اقتصادی خراسان رضوی فرصتی ویژه برای هم‌اندیشی و تاملی بر روی موضوعات کلیدی توسعه‌ای در استان است، افزود: این طرح می‌تواند به عنوان الگویی درون‌زا با تکیه بر منابع داخلی، توسعه را از سطح خُرد شروع کرده و آن را به سطح کلان گسترش دهد؛ البته در این‌مسیر از نقش و جایگاه ویژه فرمانداران و بخشداران نباید غافل شد و در کنار آن نیز باید از ظرفیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی هم حداکثر بهره را برد.

دبیر نهاد مردمی اقتصاد مقاومتی خراسان رضوی با بیان اینکه این استان را به ۱۲ منطقه تقسیم کردیم که ۷۰ معین اقتصادی فعالیت‌های اقتصادی این مناطق را به عهده گرفتند، خاطرنشان کرد: در ۷۵ تفاهم‌نامه‌ای که در مناطق ۱۲گانه خراسان رضوی منعقد شده، ۸۴ درصد آن و معادل ۵۴ تفاهم‌نامه در دو ماهه پایانی سال ۹۷ منعقد شده است و این مهم نشان از توجه ویژه مسئولان در سال ۹۸ به این مثلث توسعه‌ای دارد.

لبافی تصریح کرد: در بحث معین‌های اقتصادی روستاها تاکنون ۶۰۰ روستای استان تعیین تکلیف شده و هم‌اکنون در حال برنامه‌ریزی برای حدود یک هزار روستای دیگر هستیم؛ البته در مراحل مختلف کاری بروکراسی اداری گریبان امور مختلف را در کشور گرفته که امیدواریم به مدد اجرای مثلث توسعه اقتصادی این مشکلات برطرف ‌شود، چرا که مردم به واسطه توانمندی‌های‌شان خود سکان‌دار تحقق توسعه در جامعه هستند.

وی تاکید کرد: نهاد اقتصاد مقاومتی تاکنون جلسات متعددی را با بیش از ۶۰ معین‌ اقتصادی در مرکز و شهرستان‌‌های استان به ریاست استاندار خراسان رضوی برگزار کرده و در این جلسات ضمن تاکید بر اثرپذیری معین‌های اقتصادی و راهکارهای رفع موانع موجود نیز ارائه شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار