مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی گفت: تعداد بیمه‌شدگان در استان با یک شیب ملایمی در حال افزایش بوده که این میزان تاکنون به 38 درصد افزایش یافته و بیمه شده اصلی در شهرهای استان برابر با 54 درصد است.
کد خبر: ۷۶۲۴۲۹
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸ 14 July 2019

54 درصد جمعیت شهری آذربایجان‌غربی بیمه شده تامین اجتماعی هستند
به گزارش تابناک آذربایجان غربی مقصود مقدمی‌کیا  ارومیه با اشاره به تعداد بیمه‌شدگان در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: در مقایسه با سال گذشته تعداد بیمه‌شدگان در استان با یک شیب ملایمی در حال افزایش بوده که این میزان تاکنون به 38 درصد افزایش یافته و بیمه شده اصلی در شهرهای استان برابر با 54 درصد است.

وی افزود: در آذربایجان‌غربی حدود 377 هزار بیمه شده اصلی وجود دارد که با احتساب خانواده‌هاشان این رقم به بیش از یک میلیون و 200 نفر می‌رسد و این رقم روز به روز نیز در حال افزایش است.

 مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در سطح استان 127 شعبه بیمه‌ای وجود دارد، ادامه داد: در کنار این شعب به دلیل برون‌سپاری بخشی از خدمات 14 کارگزاری در سطح آذربایجان‌غربی به مردم خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به نحوه واگذاری این کارگزاری‌ها به افراد تصریح کرد: برای متقاضیان یک آزمون کتبی برگزار می‌شود و سپس هر کسی که رتبه اول را در آزمون به دست آورد به شرط داشتن برخی شرایط دیگر صاحب کارگزاری می‌شود.

مقدمی‌کیا با بیان اینکه هدف اداره‌کل تامین اجتماعی استان در سال های اخیر کاهش تعداد دفعات رفت و آمد ارباب رجوع به شعبات استان است، خاطرنشان کرد: برای همین منظور از خرداد ماه در سطح استان پرونده الکترونیک برای افراد تشکیل شده تا آنها مجبور به حمل پرونده به صورت دستی نباشند.

وی با بیان اینکه مقرر شده است تا 40 خدمت به صورت غیرحضوری به مردم ارائه شود، گفت: از جمله این خدمات درخواست صدور دفترچه بیمه، درخواست وام ازدواج و خدمات دیگر است.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه بزرگترین پایگاه اطلاعاتی کشور در دست تامین اجتماعی است، اظهار کرد: برای این منظور همه موسسات و شرکت‌ها برای آگاهی از تعداد بیمه‌شدگان مجموعه خود می‌توانند با این اداره کل قرارداد بسته و یک کد دریافت کرده و با آن به اطلاعات دست پیدا کنند.

وی در ارتباط با میزان حقوق مستمری‌بگیران اضافه کرد: میزان مستمری هر نفر بستگی به میزان مشارکت و پرداختی حق بیمه دارد که متاسفانه در ایران چون همیشه حداقل حق بیمه پرداخت می‌شود به همان نسبت نیز مستمری‌ها کم می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار