بحث و گفتگو بین نمایندگان منتخب مردم فردیس در جلسه رسمی پارلمان محلی شهر با موضوع ماندن و یا رفتن شهردار و مشکلات موجود در شورای شهر صورت گرفت .
کد خبر: ۷۶۲۱۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸ 13 July 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ یکصدو هشتادمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر فردیس در حالی آغاز شد که رضا اسماعیلی ذبیحی عضو شورای اسلامی شهر فردیس سخن خود را با انتقاد از غیبت منوچهرغفاری شهردار فردیس آغاز کرد و گفت: آقای شهردار سومین جلسه است که از حضور در صحن علنی اجتناب می کند؛ اگر خسته شده و نمی خواهد شهردار بماند، بگوید تا فکری کنیم و اگر می خواهد به کار خود ادامه دهد‌، این طرز کار کردن به عنوان شهردار نیست.

وی ادامه داد: مردم از عملکرد شهرداری فردیس گله مند هستند از ابتدای سال چهار ماه گذشته است؛ مطابق قانون هر میزان باقیمانده بودجه که از یک سال بماند، سال بعد باید صرف پروژه های عمرانی شود‌. ۱۰۰ میلیون تومان بودجه عمرانی در حساب شهرداری وجود دارد، چهار ماه از سال گذشت، چه اتفاق مثبتی در شهر رخ داده است؟

اسماعیلی ذبیحی با بیان اینکه بودجه موجود در شهرداری، پول مردم است، گفت: بدترین شورا، شورای شهر فردیس است؛ بودجه سال جاری به موقع ابلاغ شده است پس چرا شهرداری از جذب آن عقب افتاده است‌؟

وی با بیان اینکه دست روی دست گذاشتن خیانت به مردم است‌، گفت: اگر مشکلات موجود رفع نشود‌، همه موارد را در سخنرانی ها در مجامع اعلام می کنم. شهری که با جمعیت ۵۰۰ هزار نفری لایحه ای برای صحن علنی نداشته باشد، تعطیل است.

داوود وحیدی عضو شورای اسلامی شهر فردیس در واکنش به سخنان اسماعیلی ذبیحی، اظهار کرد: شهردار در محافل مختلف اعلام کرده است که قصد استعفا دارد؛ با ایجاد چالش مدیریت شهری به جایی نمی رسد، اگر ظرفیت های اعضای شورای شهر باهم تجمیع شود، قطعا عملکرد شورای شهر فردیس بهتر از هر شورایی خواهد شد‌.

حسین احمدوند در واکنش به سخنان اسماعیلی ذبیحی و وحیدی‌، تاکید کرد: پیش از این برخی از اعضای شورای شهر مخالف شهردار و برخی موافق وی بودند. اخیرا به اجماع رسیدیم که شهردار خسته شده و از سمت شهرداری قصد استعفا دارد؛ اکنون در بلاتکلیفی به سر می بریم هرچند تعامل میان اعضای شورای شهر افزایش یافته اما این بلاتکلیفی موجب قفل شدن شهر می شود.

وی با اشاره به جلسه غیر علنی روز یکشنبه، گفت: در این جلسه بنا شد که وضعیت شهردار تعیین و تکلیف شود. در نشست های غیرعلنی به خروجی خوبی می رسیم لذا از اعضای محترم خواستارم که جلسات همفکری غیرعلنی برگزار شود تا به نتیجه مطلوب برسیم. اگر جلسات غیر علنی معارضی ندارد، خواستار ادامه یافتن این جلسات هستیم‌.

سعیدی باشسیز عضو شورای اسلامی شهر فردیس در ادامه بیان کرد: تا زمانی که شورا به اجماع نرسد، شهردار استعفا نخواهد داد؛ نباید بگذاریم که مردم ضرر کنند. خواهشمندم موضوعات کوچک را مطرح نکنیم تا تنش ایجاد نشود.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم حفظ وحدت و تعامل میان شورا، گفت: این مهم موجب افزایش امید در جامعه می شود. برخی نباید با سخنرانی کردن، آبروی شورا و شهرداری را ببرند.

مجتبی قاسمی عضو شورای اسلامی شهر فردیس در واکنش به سخنان سعیدی باشسیز، گفت: طبق قانون ابتدا باید شهردار استعفا دهد یا استیضاح شود و سپس شورای شهر نسبت به انتخاب سرپرست و شهردار اقدام می کند و این مطلبی که جناب سعیدی می گوید اشتباه است. سه بار این اقدام توسط مسئولان نظارتی انجام شده لذا آزموده را آزمودن خطاست.

وی ادامه داد: آقای شهردار یا باید بماند، یا استیضاح شود و یا اینکه استعفای خود را اعلام کند؛ شهرداری و شورای شهر در حالت بحرانی قرار دارد. آقای شهردار به یک شهر می گوید استعفا می دهم اما استعفای خود را به شورا اعلام نمی کند‌.

سعیدی باشسیز در واکنش به این سخنان، گفت: شما به عنوان یک تیم چهار نفره بیش از ۲۰ روز است که معطل انتخاب شهردار هستید و هر روز یک گزینه جدید ارائه می شود اما هنوز به اجماع نرسیده اید. 

وی با بیان اینکه شهردار قصد استعفا نداشت، اما شما شهر را به جایی رساندید که وی به مصلحت شهر، به استعفا خود راضی شد، عنوان کرد: با عملکرد خود نشان داده ایم که ما هشت عضو نمی توانیم به اجماع روی حداقل دو نفر برای تصدی پست شهرداری دست یابیم.

سید حسن افتخاریان در واکنش به سخنان گفته شده در جلسه شورای شهر، اظهار کرد: در اولین دوره شورای شهر فردیس هیچکس بجز آقای وحیدی تجربه نداشت اما این شورا به راهنمایی های ایشان عمل نکرد و اکنون نتیجه منفی آن را می بینیم‌.

وی ادامه داد: سیاه نمایی نکنیم و توپ را در زمین دیگران نیندازیم. شهرداری در سال های۹۶ و ۹۷ به واسطه دیر ابلاغ شدن بودجه، نتوانست کاری کند و به مردم ضرر زده شد. می گوییم شهردار بی تجربه بود، ما چقدر به وی کمک کردیم؟ لوایح شهرداری چندین بار به صحن شورا آمد و متوقف شد، برخی انگار فراموشی گرفته اند.

افتخاریان گفت: در اولین جلسه شورای تامین بنده اذعان کردم که این شورا باید منحل شود! ما شورایی هستیم که در جلسات غیر علنی تصمیم می گیریم ولی در جلسه علنی آن را اعلام نمی کنیم. اقدامات عمرانی خوشبختانه در حال انجام است، چرا نادیده می گیریم؟ به محله های مختلف رسیدگی می شود برای دیدن آنها بازدید کنید.

وی تصریح کرد: کمیسیون ها را چند ماه تعطیل کردید! بحث تفریغ بودجه چند ماه ماند و بعد به محض اینکه جناب دادستان تاکید کرد که اگر تفریغ بودجه تصویب نشود، شورا را منحل می کنم، تفریغ بودجه طی دو ساعت به تصویب رسید.

افتخاریان مشکل شورای شهر فردیس را صادق نبودن اعضا با یکدیگر خواند و گفت: قدرتمند ترین شهردار را هم به فردیس بیاوریم، وقتی چوب لای چرخش بگذاریم نمی تواند کار کند اما اگر با شهردار همراه باشیم هرکه را بگذاریم می تواند به خوبی کار کند. مردم به ما اعتماد کرده اند، این اعتماد را از بین نبریم.

احمدوند در واکنش به سخنان افتخاریان گفت: نمی گوییم شهردار خوب است یا بد. اگر جمع دوستان به این نتیجه برسند که آقای غفاری باید بماند، بنده با آن مشکلی ندارم؛ با جبهه گیری ای که ما اعضا برای خودمان داریم، قطعا هیچ اتفاق خیری نخواهد افتاد.

وی با اشاره به اینکه هریک از اعضای شورا به سهم خود طی دو سال گذشته کوتاهی داشته اند، گفت: انتخاب جناب غفاری به عنوان شهردار در ابتدای تشکیل شورای شهر درست نبود اما اکنون پس از دو سال تجربه به نظر من بهترین گزینه برای شهرداری است. اما بلاتکلیفی درست نیست نباید خود زنی کنیم؛ باید هرچه سریعتر موضوع شهردار تعیین و تکلیف شود.

نویسنده مرادی 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار