معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور در املش؛
تابناک / محمدرضا شاملو در مراسم جشن اهدای ۵۵۸۱ مین سند روستایی در روستای بالنگه بخش مرکزی شهرستان املش با تبریک ۱۴ تیر ماه روز دهیاران و شهرداران گفت : دهیاران و شوراهای اسلامی نزدیکترین یاران بنیاد مسکن هستند همه اقدامات بنیاد مسکن در همکاری تنگاتنگ شوراها و دهیاری ها انجام میشود بی تردید اگر همدلی و همزبانی نباشد محال است کاری انجام شود از مردم خوب و انقلابی و متدین و با صفای بالنگه تشکر میکنم.
کد خبر: ۷۶۲۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۱ 13 July 2019

تابناک / محمد رضا شاملو در مراسم جشن اهدای ۵۵۸۱ مین سند روستایی در روستای بالنگه بخش مرکزی شهرستان املش با تبریک ۱۴ تیر ماه روز دهیاران و شهرداران گفت : دهیاران و شوراهای اسلامی نزدیکترین یاران بنیاد مسکن هستند همه اقدامات بنیاد مسکن در همکاری تنگاتنگ شوراها و دهیاری ها انجام میشود بی تردید اگر همدلی و همزبانی نباشد محال است کاری انجام شود از مردم خوب و انقلابی و متدین و با صفای بالنگه تشکر میکنم.

سقف تسهیلات مسکن روستایی به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافت


وی افزود: کمبودهای شهرستان مطرح شد که به حق است اما اطلاع دارید که روستاهای ما از یک نابرابری وفقر و محرومیت تاریخی همواره رنج میبرد در طی ۴۰ سال گذشته اقدامات زیادی چون آب و برق و راه و گاز انجام شده است اما هنوز فاصله با شهرها زیاد است همواره یکی از افتخارات بنیاد این بوده که با تلاش جدی و شبانه روزی از فاصله ها بکاهد.


شاملو اظهار کرد: ایامی که در مجلس بودجه مطرح است تلاش میشود که سهم اعتبارات افزایش یابد و خوشبختانه در این سالها اتفاقات خوبی افتاده است در اجرای طرحهای هادی اصلاردیف ملی نداشتیم سرانجام با کمک مجلس ردیف ملی تصویب شد سهمیه قیری که داده شد بهرحال عدد قابل توجهی میباشد.


وی گفت: بهسازی بافتهای با ارزش گردشگری روستایی از موضوعاتی بود که با پیگیری هایی که شد حتی در قانون برنامه ۵ ساله ششم ردیف بودجه خوبی برایش تصویب گردید در طی برنامه سوم و چهارم و پنجم حدود یکصد روستا برای بافتهای گردشگری تعیین شد و در برنامه ششم این عدد به ۳۰۰ روستا تحت ماده ۹۹ قانون برنامه ، هدفش مشخص و در سالجاری تامین اعتبار شده است.


معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور ادامه داد: در بحث تعیین زمین برای روستا ها ۶۵۰ هزار قطعه زمین در روستا هاواگذار شد که ۹ میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن روستایی در برنامه چهارم و پنجم و ششم است آمادگی داریم در همه این زمینه ها اقدام گسترده تری داشته باشیم بویژه در فعالیتهایی که بعد کاربری ندارد و بعد توسعه ای آن بیشتر است.


او اظهار داشت : سنددار کردن املاک روستایی کار مهم و اثر بخشی در کشوراست بیش از ۳۰ میلیون و ۴۹۰ هزار واحد سند دار شدند که از این تعداد ۱۴۵ هزار واحد در گیلان سند دار گردیدند امیدواریم امسال سند ۲۵ هزار واحد صادر شود همکاری خوبی بین بنیاد مسکن و ثبت اسناد شکل گرفته لذا شوراها و دهیاران نقش مهمی در توجیه مردم و کارهای ترویجی جهت پیگیری در صدور اسناد دارند.


محمدرضا شاملو گفت : چند مشکل اساسی مطرح شد در بحث بازنگری طرح هادی ،بنیاد مسکن برای ۳۸ هزار روستا طرح هادی تهیه کرده است و بر اساس دوره ۱۰ ساله ،سالی ۳۸۰۰ روستا باید بازنگری شود که متاسفانه کمبود منابع باعث شده که با یک انباشتی از طرحهایی که دوره اش به اتمام رسیده مواجه شویم.


وی افزود: اکنون ۸۵۰۰ روستا در کل کشور نیازمند بازنگری هستند و حول و حوش ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد طبعا با منابع و امکانات فعلی همه در یک سال قابل انجام نیست لذا باید روستا هایی که مشکلات شان بیشتر است و در اولویتند سریعتر کارشان پی گیری شود.


او یاد آور شد: در خیلی از روستاها چهار چوب کلی طرح نیاز به بازنگری ندارد تقسیمات کشوری بهم نخورده است جمعیت خیلی تغییرات عمده ای ندارد و مطالعات محیطی جغرافیایی اش نیاز به کار گسترده ای ندارد شاید الحاق یک یا دو هکتار زمین به روستا ، مشکل اهالی برای ۴یا۵ سال حل شود اما با شرایطی مواجه ایم که به لحاظ ویژگی های گیلان و مازندران ،سختگیری های زیادی است بخشی در حفاظت از آب و خاک است و بخشی را هم میشود با تمدیداتی حل کرد یعنی در افزایش تراکم واحدها ، بجای یک طبقه دو یا سه طبقه ساخته شود و بخشی از اراضی نا مرغوب تر که دیگر امکان استفاده کشاورزی ندارند ودر درون بافتند میتوان با تغییر کاربری به حل مشکل مردم کمک کرد بهر حال جایی که مشکلات مردم را نبینیم قطعا طرح موفق نخواهد شد.


معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور گفت: در بحث مسکن روستایی با پیگیری هایی که داشتیم خوشبختانه سقف تسهیلات مسکن روستایی امسال به ۴۰ میلیون تومان افزایش یافت ارزانترین وامی که الان در کشور دارد توزیع میشود در واقع یارانه تسهیلات و مابه التفاوت سودش را دولت میدهد ما آمادکی دلریم سهمیه مناسبی را برای استان اختصاص دهیم خوشبختانه کارهای خوبی انجام شده است.


وی با بیان اینکه در پرداخت تسهیلات تعمیری محدودیت داریم ادامه داد: مطرح شد که تعدادی از مردم بجای ۴۰ میلیون تومان با ۵یا۱۰ میلیون تومان تسهیلات میتوا نند مشکلاتی که در تعمیر واحد هایشان دارند برطرف کنند با توجه به محدودیت ،سقف مناسبی را برای شهرستان اختصاص خواهیم داد.


شاملو در پایان اظهار کرد : در بحث ایمن سازی روستا ها پی گیری هایی که داشتیم در واقع حکمی برای ما آمد (جز۸ ماده۲۷ قانون برنامه) که ۳۰ درصد از روستا های در معرض خطر ،ایمن سازی شوند طی دوسال گذشته در تامین اعتبار مشکل داشتیم اما با تلاش نمایندگان اعتباری اختصاص داده شد هرچند کم است اما میتواند مقدمه ای باشد برای حل مشکلات مناطقی که مشکل دارند امیدواریم با عزم و جزمی که همکاران در استان و شهرستان دارند بتوانیم خدمتگزار مردم باشیم.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار