آنطور که مسئولان شهرستان ساوجبلاغ استان البرز می گویند: رها سازی فاضلاب خام کمالشهر کرج در اراضی کشاورزی و مزارع بخش چهارباغ ساوجبلاغ ، افزون بر آلودگی زیست محیطی ، سلامت مردم را نیز تهدید می کند.
کد خبر: ۷۶۱۵۳۳
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۲ 11 July 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ شهر ۱۲۰ هزار نفری کمالشهر کرج در شرق بخش چهارباغ شهرستان ساوجبلاغ واقع شده است.

به گفته رئیس اداره حفاظت محیط زیست ساوجبلاغ، رها سازی فاضلاب های خام کمالشهر کرج، مزارع کشاورزی و اراضی بخش چهارباغ را آلوده کرده است.

بایرام محمودی ضمن ابراز نگرانی از این موضوع اظهار داشت: متاسفانه مدیریت شهری کمالشهر بدون توجه به عواقب خطرناک رها سازی فاضلاب، سبب آلودگی اراضی ساوجبلاغ شده و این روند تهدیدی برای منابع آب زیر زمینی است.

وی افزود: رها سازی فاضلاب خام و آلوده کمالشهر در بخش چهارباغ افزون بر آلودگی زمین ها سبب انتشار بوی نامطبوع در منطقه شده و عاملی برای بیماری انسان، حیوانات و پرندگان به شمار می رود.

محمودی افزود: براین اساس از مدیریت شهری کمالشهر به دادگاه شکایت می کنیم تا هر چه سریع تر نسبت به دفع اصولی فاضلاب در این شهر اقدام نماید.

مدیر بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان ساوجبلاغ نیز گفت: با توجه به گرمای تابستان، امکان شیوع انواع بیماری ها از طریق انتقال این فاضلاب بیشتر شده است.

رضا شریفی افزود: آبیاری مزارع پایین دست و مجاور از طریق این آب فاضلاب اقدامی است که باعث ایجاد، گسترش و انتقال بیماری از طریق مصرف سبزی و صیفی جات می شود.

وی بیان داشت که اداره جهاد کشاورزی ساوجبلاغ باید نظارت لازم بر مزارع داشته باشد چرا که اغلب مزارع بخش چهارباغ به کشت سبزی و صیفی اختصاص دارد و باتوجه به وسعت بالای اراضی کشاورزی و پراکندگی مجرای فاضلاب خام کمالشهر بیماری از طریق محصولات کشاورزی به مصرف کنندگان انتقال می یابد.

این مسئول بیان داشت: بسیاری از کشاورزان ناخواسته مبادرت به آبیاری مزارع خود می‌کنند که متاسفانه چاه‌های آب مشرف به نهر بزرگ فاضلاب، ۵۰ درصد حاوی مواد خطرناک آلاینده‌ها هستند.

مدیر بهداشت محیط شبکه بهداشت و درمان ساوجبلاغ گفت: در زمان حاضر ده ها هکتار کشت کلم با فاضلاب در منطقه آبیاری می‌شود و مدیران شهری کمالشهر باید در این زمینه هرچه سریع تر تصمیم گیری کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار