مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز گفت: اکنون 65 خانواده ایتام تحت پوشش کمیته امداد بدون مسکن در البرز وجود دارند که تلاش می کنیم تا پایان سال تمام این خانواده ها خانه دار شوند.
کد خبر: ۷۶۱۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۷ 11 July 2019

محمد محمدی فرد گفت: تأمین مسکن خانواده های دارای یتیم در استان البرز با عنوان «پویش خانه دار شدن ایتام» از جمله برنامه های کمیته امداد استان به شمار می رود که در اولویت برنامه های این نهاد قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز با بیان اینکه فقدان مسکن دائمی برای خانوارهای تحت پوشش شراط نابسامان مضاعفی را برای آن ها ایجاد می کند، اعلام کرد: طبق پایش آماری که در سال ۹۶ انجام شد، ۲۴۵ خانواده ایتام در البرز فاقد مسکن بوده و در منازل استیجاری زندگی می کنند.

محمدی فرد اظهار کرد: مقرر شد با استفاده از پویش های اجتماعی، همراهی خیرین و حامیان ایتامی که در قالب طرح اکرام ایتام با کمیته امداد همکاری دارند و همچنین استفاده از منابع سازمانی که در قالب اعتبارات، تسهیلات و بلاعوض ها پیش بینی شده در جهت خانه دار شدن خانواده های ایتام گام برداریم.

وی ادامه داد: از نیمه سال ۹۶ تاکنون به همت خیرین ۲۴۵ خانواده بدون‌ مسکن در کرج به حدود ۶۵ خانواده رسید و پیگیری ها برای خانه دارشدن این ۶۵ خانواده نیز ادامه دارد و تلاش می کنیم تا پایان سال جاری این تعداد نیز خانه دار شوند و آنچه که در این میان موجب دلگرمی ما می شود حضور جدی خیرین در این عرصه است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز افزود: یکی از خیرین برای تأمین یکصد واحد مسکونی به ازای هر واحد ۲۰ میلیون تومان اعتبار را در اختیار کمیته امداد قرار داده و ۲۰ میلیون تومان بلاعوض نیز از سوی کمیته امداد تخصیص یافته و در کنار آن پیش بینی شده وام قرض الحسنه ای در اختیار خانواده ها قرار گیرد که آورده حامیان ایتام و سایر خیرین نیز به آن اضافه می شود که در مجموع امسال خانواده های دارای فرزند یتیم خانه دار می شوند.

محمدی فرد مطرح کرد: در برخی از شهرستان های استان البرز مانند نظرآباد به این هدف دست یافته ایم و در برخی شهرستان های دیگر نیز یک یا دو خانواده ایتام هنوز صاحب مسکن نشده اند که تا پایان سال جاری مشکل این خانوارها نیز حل می شود و این توفیق را مدیون خیرین و حامیان ایتام تحت پوشش کمیته امداد البرز هستیم و انتظار داریم با توجه به افزایش قیمت مسکن این همکاری ها مستمر باشد.

وی با اشاره به استفاده از ظرفیت مسکن مهر در اجرای طرح پویش خانه دار شدن ایتام بیان کرد: مسکن ها در مکان های متفاوتی قرار گرفته اند و متناسب با محل زندگی و علاقه مندی افراد تحت پوشش در اختیار آن ها قرار می گیرند که در هر شهر متفاوت است و شرایطی مانند استحکام فنی مناسب و داشتن سند زمان خرید این واحدهای مسکونی مدنظر قرار می گیرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان البرز تصریح کرد: پس از مشورت با خانواده های تحت پوشش، اطمینان از عدم وجود مشکل حقوقی، قابل سکونت بودن ساختمان و دسترسی به اماکن آموزشی و درمانی و امثال آن موارد دیگری هستند که زمان خرید منازل به آن ها توجه می شود تا پس از تحویل، مددجویان دچار چالش نشوند.

محمدی فرد اذعان کرد: تاکنون حدود سه میلیارد تومان برای انجام این امر به عنوان رقم پایه در نظر گرفته شده و با در نظر گرفتن مبالغ دریافتی از سوی خیرین، حامیان و کمیته امداد به جز خانواده هایی که توانایی پرداخت اقساط قرض الحسنه با کارمزد چهار درصد را داشته باشند اقساط تسهیلات توسط خیرین و حامیان انجام می شود.

وی افزود: طبق آمارها تا ابتدای سال ۹۷ بالغ بر ۲۰ هزار خانواده در مجموعه کمیته امداد به صورت مستمر مورد حمایت قرار گرفتند و تا اواسط همان سال نیز هفت هزار خانوار به آن ها اضافه شد و از منابع ویژه ای که دولت به آن ها اختصاص داده و باید مستمری بگیر کمیته امداد شوند، حدود ۵۳ نفر در قالب ۲۷ هزار خانوار تحت پوشش بوده که از این تعداد هفت هزار خانواده فاقد مسکن هستند.

محمدی فرد در پایان اذعان کرد: هماهنگی های لازم با مسکن مهر، اداره کل راه و شهرسازی استان و شرکت عمران شهر جدید هشتگرد صورت گرفته تا پس از خانه دار شدن خانواده های دارای فرزند یتیم، بتوانیم تأمین مسکن خانوارهایی که از نظر عائله مندی بالای سه نفر جمعیت دارند را آغاز کنیم اما در حال حاضر ایتام در اولویت قرار دارند.

برچسب ها: مسکن ، ایتام ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار