مدیرکل حفاظت محیط‌زیست البرز گفت: برای داشتن هوایی پاک انتظار می‌رود مدیریت شهری در اجرای پروژه‌های خود اولویت‌بندی کند و پروژه‌هایی که افتتاح آن بار چندانی از دوش شهر برنمی‌دارد را برای مدتی متوقف و برای خرید تاکسی و اتوبوس جدید که مستقیماً با سلامت مردم سروکار دارد، اقدام کنند.
کد خبر: ۷۶۱۳۴۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۰ 10 July 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ فردین حکیمی، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین منابع مهم آلاینده هوای کرج تاکسی‌ها و اتوبوس‌های فرسوده و دودزایی هستند که چند سال از عمر مفید آنها گذشته ولی به بهانه‌های مختلف همچنان در خطوط فعالیت دارند.

وی ادامه داد: واقعیت این است، محیط‌زیست در بحث کاهش آلاینده‌های هوای استان صرفاً ناظر بوده و قدرت اجرایی ندارد به همین دلیل علی رغم پیگیری‌های زیاد آن طور که باید و شاید نتوانسته در ساماندهی وضعیت آلاینده‌های متحرک استان مؤثر باشد.

وی تاکید کرد: بدیهی است با نوسازی و بهسازی سیستم حمل‌ونقل عمومی، بخش مهمی از آلاینده‌های هوا به خصوص در فصل زمستان کاهش می‌یابد و مردم در هوای سالم‌تری نفس می‌کشند.

حکیمی افزود: شهرداری به عنوان مسئول اصلی سیستم حمل‌ونقل عمومی در کلانشهر کرج بارها برنامه‌های مختلفی برای نوسازی خطوط تاکسی و اتوبوس ارائه داده ولی به دلیل برخی مشکلات از جمله کمبود اعتبارات اغلب این برنامه‌ها عملیاتی نشده است.

این مسئول توضیح داد: سال گذشته بعد از سال‌ها ۳۰ دستگاه اتوبوس جدید به شهر اضافه شد و شهرداری اعلام کرده در برنامه‌های آینده خود قرار است تعداد اتوبوس‌های نوی کرج به ۲۰۰ دستگاه برسد.

وی افزود: شهرداری باید برنامه خود در خصوص چگونگی جذب بودجه خرید این اتوبوس‌ها و زمان اضافه شدن آنها به خطوط را اعلام کند و به تعهدات خود پایبند باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار