مردی که در کمپ ترک اعتیادی بستری بود در پی ضرب و جرح در آنجا مرگ مغزی شده و قرار است اعضای بدن وی اهدا شود.
کد خبر: ۷۶۱۳۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹ 10 July 2019

ساعت ۷ صبح هفدهم تیر امسال یکی از ماموران کلانتری ابوسعید در تماس با کامران رضوانی، بازپرس کشیک قتل دادسرای جنایی تهران خبر داد مردی ۲۸ ساله که در کمپ ترک اعتیادی در شهر ماهدشت کرج بستری بوده در پی ضرب و جرح در آنجا مرگ مغزی شده و قرار است اعضای بدن وی با رضایت خانواده‌اش در بیمارستان سینای تهران اهدا شود.

بازپرس جنایی بعد از بررسی موضوع، زمانی که پی برد مانعی برای اهدای اعضای بدن جوان مرگ مغزی وجود ندارد اجازه این کار را صادر کرد؛ بنابراین مرد جوان همان روز در بیمارستان سینای تهران به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی منتقل شد و پزشکان قلب، دو کلیه و کبد او را به چهار بیمار پیوند زدند تا این بیماران بعد از سال‌ها درد و رنج به زندگی لبخند بزنند.

ترک اعتیاد برای ازدواج
برادر محسن، جوان ۲۸ ساله اهدا کننده اعضا در این باره گفت: محسن آخرین فرزند خانواده‌مان و خیاط بود. برادرم مدتی بود که هروئین مصرف می‌کرد. اما زمانی که به دختری علاقه‌مند شد، تصمیم گرفت که اعتیادش را ترک کند. موضوع را با من و دیگر اعضای خانواده در میان گذاشت و قرار شد که در یکی از کمپ‌های ماهدشت کرج بستری شود.

وی افزود: برادرم روز هشتم تیر امسال در کمپ بستری شد. پیگیر وضعیت حال او بودیم تا بهبودی اش را به‌دست آورد. او امید داشت زودتر اعتیادش را ترک و با دختر مورد علاقه‌اش ازدواج کند. ساعات پایانی شامگاه سیزدهم تیر امسال و در ششمین روزی که برادرم در آن کمپ ترک اعتیاد بستری بود، یکی از مسؤولان آنجا تلفنی با مادرم تماس گرفت و خبر داد که حال محسن بد شده و باید برای پیگیری وضعیتش خودمان را به بیمارستان شریعتی ماهدشت برسانیم.

برادر اهداکننده اعضا ادامه داد: مادرم شوکه شده بود و گریه می‌کرد، موضوع را به من و بقیه اعضای خانواده خبر داد و همگی به آن بیمارستان رفتیم. یکی از مسؤولان کمپ آنجا بود و به ما گفت برادرم حالش بد بوده و موقع راه رفتن در سالن به زمین افتاده و آسیب دیده و برای درمان، او را به بیمارستان آورده اند. پس از ورود به اتاق برادرم، با صحنه عجیبی روبه‌رو شدیم، آثار ضرب و جرح بسیاری روی بدن و صورتش بود. روی پیشانی و دستانش آثار ضرب و جرح و کبودی بود. انگار افرادی دستانش را گرفته و کتکش زده‌اند و ضربه‌هایی به سرش اصابت کرده بود.

وی افزود: وقتی موضوع را از پزشکان معالج وی پرس‌وجو کردیم، آن‌ها نیز گفتند احتمالا در کمپ بلایی سر او آمده است. همان موقع با توجه به حادثه رخ داده برای برادرم و اظهارات ضد و نقیض مسؤولان کمپ که می‌خواستند ماجرای رخ داده را یک حادثه جلوه دهند، موضوع را به پلیس خبر دادیم و پرونده‌ای در این‌باره در دادسرای کرج تشکیل شد. چهار شبانه‌روز برادرم در بیمارستان شریعتی ماهدشت بستری بود.

پزشکان همه تلاش خود را انجام دادند، اما محسن به هوش نیامد و سرانجام پزشکان به ما گفتند او مرگ مغزی شده و دیگر امیدی به بازگشت محسن نیست. با شنیدن این حرف خیلی ناراحت شدیم و امیدمان رنگ باخت. مادرم و دیگر اعضای خانواده باورشان نمی‌شد که محسن برای همیشه ما را ترک کرده است. آنجا بود که پزشکان بیمارستان به ما گفتندکه می‌توانیم اعضای بدن او را به بیماران اهدا کنیم. خانواده‌ام و به‌ویژه مادرم زمانی که این گفته‌ها را شنیدند، تصمیم گرفتند برای شادی روح برادرمان، اعضای بدن او را اهدا کنیم تا شاید خانواده بیمار دیگری مثل ما داغ جوان نبینند و زندگی را به آن‌ها هدیه دهیم.

برادر اهداکننده اعضا ادامه داد: خانواده‌ام برگه‌های رضایتنامه برای اهدای اعضا را امضا زدند تا با اهدای اعضای بدن محسن، محسن‌های دیگر زنده بمانند. پیکر برادرم ۱۷ تیر امسال به واحد فراهم‌آوری پیوند اعضای بیمارستان سینای تهران منتقل شد و همان روز قلب، دو کلیه و کبد او برای رضای خداوند و شادی روح برادرم محسن به چهار بیمار پیوند زده و اهدا شد. وی در پایان گفت: از مسؤولان کمپ به اتهام قتل عمد شکایت کرده‌ایم و تحقیقات درباره علت حادثه ادامه دارد.

برچسب ها: ضرب و جرح ، اعتیاد ، کمپ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار