معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به آخرین وضعیت پروژه جاده طالقان، گفت: این پروژه نیازمند ۱۲۰ میلیاردتومان است.
کد خبر: ۷۶۱۲۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۰ 10 July 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ علی درویش پور در نشستی خبری با اشاره به همجواری البرز با پایتخت و شاهراه مواصلاتی بودن این استان، گفت: در سال گذشته حدود ۵۰۰ میلیون تردد در محورهای مواصلاتی استان البرز به ثبت رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه باید گردشگری البرز جدی گرفته شود، با اشاره به اهمیت ساماندهی ورودی های کلانشهر کرج از جمله ورودی کلاک، گفت: تامین زیرساخت های گردشگری با مشارکت بخش خصوصی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با بیان اینکه حوزه گردشگری استان باید در سال جاری تغییرات محسوسی داشته باشد، گفت: نیم درصد راه های کشور در استان البرز واقع شده و این در حالی است که حدود ۲۰ درصد ترافیک ملی بر دوش البرز است.

درویش پور در بخش دیگری با تاکید بر اینکه ۳۲ کیلومتر از پروژه آزادراه تهران - شمال که در استان البرز واقع شده تا چند ماه آینده بهره برداری می شود، گفت: تعریض اتوبان تهران - کرج در ضلع شمالی به منظور روان شدن ترافیک عملیاتی شد.

وی به وضعیت پروژه همت نیز اشاره کرد و گفت: تعهدات ما در این پروژه تا پایان تابستان انجام می شود زیرا بخش مهمی از مشکلات و معارضین پروژه حل و فصل شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز میزان پیشرفت بزرگراه شمالی کرج را ۳۸ درصد اعلام کرد و گفت: این پروژه نیازمند هزار میلیارد تومان است و باید تا سال ۹۹ تکمیل و بهره برداری شود.

درویش پور با اشاره به پروژه قطار سریع السیر کرج - هشتگرد که حدود ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، افزود: این پروژه نقشی مهم در تردد ساکنان سکونتگاه های اطراف دارد.

وی در بخش دیگری با تاکید بر اینکه جاده طالقان - هشتگرد در قطعه های یک و سه بیش از ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما پیشرفت تونل آن حدود ۷ تا ۸ درصد اعلام شده است، گفت: برای تکمیل پروژه اعتبار ۱۲۰ میلیارد تومانی نیاز است، طی روزهای اخیر ۲۰ میلیارد تخصیص یافته است.

اختصاص اعتبار به مناطق محروم البرز

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در ادامه به ظریفت فرودگاه بین المللی پیام اشاره کرد و گفت: این فرودگاه به عنوان پدافند غیرعامل برای فرودگاه های بین المللی امام (ره) و مهرآباد است، الزامات فنی مورد نظر سازمان هواپیمایی کشور برای از سرگیری مجدد پروازهای مسافری را دارد.

درویش پور در ادامه به وضعیت منابع آبی استان اشاره کرد و گفت: دو هزار و ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب تجدیدپذیر در استان البرز وجود دارد و استفاده از منابع آبی سطحی باید افزایش یابد.

وی حجم بارش های اخیر را قابل توجه ارزیابی کرد و گفت: با توجه به وقوع سیلاب در استان شاهد خسارت ۲۰۳ میلیاردتومانی به تاسیسات بودیم که هزار و ۲۵۴ میلیارد تومان خسارت نیز به باغات استان وارد شده است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در بخش دیگری با تاکید بر اینکه به دنبال اختصاص بیشتر اعتبارات به مناطق محروم استان هستیم، گفت: شهرستان طالقان در اولویت است.

درویش پور با تاکید بر اینکه امید است بتوانیم بحث کلنگ زنی شهرک تخصصی آب در طالقان را تا هفته دولت عملیاتی کنیم، گفت: سال گذشته از محل ارزش افزوده ۹۵ میلیارد تومان به دهیاری ها استان و ۸۰۰ میلیارد تومان نیز به شهرداری های پرداخت شد، حدود ۱۳.۶ میلیارد تومان نیز از این محل درسال جاری به روستاها کمک شده است.

وی با اشاره به مشکلات شوراها در شهرهای فردیس، چهارباغ و ماهدشت، گفت: از مدیران شهری پرتلاش حمایت می‌کنیم اگر در این میان اختلاف‌هایی وجود دارد باید توسط هیئت حل اختلاف حل شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در ادامه به وضعیت بیمارستان امام خمینی (ره) کرج اشاره کرد و گفت: تشریفات قانونی برای فروش این بیمارستان در حال انجام است و تا مردادماه تکلیف مشخص می شود.

درویش پور در بخش دیگری به اجرای ناموفق طرح زوج و فرد در کرج اشاره کرد و گفت: کاهش ترافیک درون شهری نیازمند مطالعات جدی است.

پرونده مسکن مهر البرز تا پایان سال جاری بسته شود

وی در ادامه به افزایش آمار غرق شدگی در رودخانه کرج طی ماه‌های اخیر اشاره کرد و گفت: ایمنی و سلامت مردم از اهمیت بالایی برخوردار است با مسئولان شرکت آب منطقه‌ای گفتگو کرده تا بهترین روش‌ها برای کاهش حوادث اجرایی شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز در بخش دیگری با تاکید بر اینکه در اجرای پروژه‌های مسکن مهر ایجاد ۵۰ هزار واحد تعهد البرز است که ۱۷ هزار مورد آن تحویل قطعی شده است، عنوان کرد: در کل پرونده پروژه‌های مسکن مهر در استان باید تا پایان سال جاری بسته شود.

درویش پور در خصوص پروژه انتقال تونلی آب رودخانه کرج به تهران با اشاره به اینکه از سال ۸۸ شروع شد و حدود ۳۰ کیلومتر طول دارد، گفت: باید بازدیدی از محل داشته باشیم تا توضیحات لازم را ارائه کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار