کد خبر: ۷۶۱۰۷۷
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴ 09 July 2019

رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: با ادامه روند افزایش دما در استان انتظار می رود در روزهای جمعه و شنبه دمای زاهدان به بالاترین مقدار خود از زمان شروع فصل گرم سال تاکنون یعنی ۴۰ درجه و بالاتر از آن برسد.

علی ملاشاهی روز سه شنبه اظهار داشت: بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های جوی انتظار می‌رود گرمای هوا تا اوایل هفته آینده در سیستان و بلوچستان ادامه داشته باشد به طوریکه‌در اوایل هفته آینده در نیمه شمالی استان به اوج خود برسد.
وی افزود: انتظار می‌رود در روزهای جمعه و شنبه دمای هوای نواحی شمالی سیستان و بلوچستان به ۴۸ درجه سلسیوس برسد این شرایط ایجاب می‌کند که شهروندان شمال استان تدابیر لازم برای مواجهه با این شرایط را اتخاذ کنند.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: در زاهدان نیز پیش بینی می‌شود دمای هوا به ۴۰ درجه و بالاتر از آن نیز برسد شرایطی که از زمان شروع فصل گرم سال تا کنون بی‌سابقه خواهد بود.
وی ادامه داد: توصیه می‌شود مردم نواحی گرمسیری سیستان و بلوچستان در ساعات گرم روز از تردد در فضاهای باز خودداری و در صورت نیاز به رفت و آمد از عینک آفتابی استفاده کنند.
ملاشاهی از تداوم وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال سیستان و بلوچستان‌خبر داد و افزود: وزش این بادها تا آخر هفته در شمال استان ادامه دارد و همچنان موجب خیزش گرد و خاک، کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا می شود.
وی بیان کرد: در نقاط مستعد سواحل سیستان و بلوچستان نیز وزش باد موجب خیزش گرد و خاک و کاهش موقتی دید افقی می‌شود.
رئیس گروه پیش بینی و هشدار هواشناسی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: دریای عمان نیز همچنان مواج و متلاطم پیش بینی می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار