مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی ایلام خبر داد؛
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی ایلام پیش بینی کرد: ۱۵ هزار هکتار از اراضی مناطق گرمسیری و جنوب استان آلوده به ملخ صحرایی است.
کد خبر: ۷۶۰۴۴۲
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۰ 07 July 2019

به گزارش تابناک ایلام ؛ سیامک بیگی اظهار داشت: هم اکنون مناطقی از شهرستان های دهلران و آبدانان به این آفت آلوده است.

وی افزود: میزان آلودگی ها در شهرستان دهلران بیش از هشت هزار هکتار معادل ۹۰ درصد کل آلودگی های استان بوده که می توان گفت اراضی آفت زده این شهرستان پاکسازی و هجوم ملخ ها کنترل و مهار شده است.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی ایلام یادآور شد: هم اکنون نیز افزون بر پنج هزار هکتار از اراضی مرتعی و بیابانی منطقه مورموری آبدانان به ملخ های صحرایی آلوده شده که گروه های امحا و مهار در حال مبارزه با این آفت در مورموری آبدانان هستند.

بیگی با بیان اینکه ۲ نقطه نزدیک به خاک ایران در کشور عراق توسط کارشناسان جهادکشاورزی مورد پایش قرار گرفت، افزود: در این نقاط حجم ملخ ها زیاد نیست و با توجه به گرمای زیاد مناطق بیابانی و مرتعی عراق و کاهش منابع غذایی و آبی عمده کلونی های ملخ ها به سمت نقاط مرزی ایران از جمله استان ایلام پرواز کرده اند.

وی در مورد مبارزه هم توضیح داد: تاکنون هشت تن سم خالص برای نابودی ملخ ها مصرف شده و حدود پنج تن دیگر ذخیره شده در استان ایلام موجود است و عملیات سمپاشی از طریق زمینی و هوایی انجام می گیرد و یک هواپیمای دیگر نیز فردا وارد استان شده و با افزایش هواپیماها به ۲ فروند روند مبارزه با این آفت تسریع می باید.

وی پیش بینی کرد: روند مهار و نابودی ملخ های مهاجم در استان ایلام تا هفته آینده به اتمام می رسد ولی رصد و پایش ورود یا کشف دسته جات جدید ملخ ها در نقاط مختلف استان به ویژه مناطق مرزی کماکان ادامه می یابد./م

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار