رصد‌خانه «تابناک» خبر‌هایی برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند، یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند. تیتر‌هایی مانند:افراد با زور و کتک مسلمان نمی‌شوند/ کانال "دادسرای ارشاد" برای دریافت گزارش‌های هنجارشکنی راه‌اندازی شد و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.
کد خبر: ۷۶۰۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۴۲ 07 July 2019
تحولات در گذر است و خبر هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.رصد‌خانه «تابناک»؛ جایی است که خبر‌هایی گاه غیررسمی و گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبر‌هایی که گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند. در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
مدیران دولتی جانشین پروری می‌کنند

با توجه به تاکید‌های سال‌های گذشته مسئولان اجرایی مبنی بر ضرورت تربیت مدیران نسل جدید برای اداره بخش‌های مختلف دستگاه‌های اجرایی، یک نهاد دولتی از مدیران اجرایی خواسته است «جانشین پروری» را از جمله وظایف خود در نظر بگیرند و با شناسایی افراد توانمند و با قابلیت‌های بالا، از این افراد استفاده حداکثری داشته باشند. در عین حال، پیشنهاد‌های مدیران برای اصلاح یا تغییر روش ارزیابی و اجرا نیز مورد تاکید این نهاد بوده است.
 
آقاتهرانی: اکنون عریانی دختران و پسران در جامعه به علت حرام خوردن است

آقاتهرانی با بیان اینکه اگر خانه پدر، مادر و فرزندان همه خدایی باشند به نتیجه می‌رسیم، افزود: در عبادت، توکل و محبت یکی را انتخاب کنید اگر مال و فرزندانتان را بیشتر و یا برابر خدا دوست دارید مرتکب شرک شده‌اید؛ بنابراین سعی کنید همیشه یک راه واحد و یک خدای واحد را انتخاب کنید. وی در رابطه با اینکه چگونه جلوی مفاسد اقتصادی را در جامعه بگیریم، تصریح کرد: هرکس باید از خودش شروع کند و جز حلال به منزل نیاورد؛ زیرا که مال حلال برکت بیشتری دارد. دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی در پایان گفت: زمانی که آدم در بهشت میوه ممنوعه را خورد لباسش ریخت و اکنون عریانی دختران و پسران در جامعه به علت حرام خوردن برخی است که سبب ریختن حیای دختران و پسران شده است.

خانه‌تکانی استراما در استقلال

با تصمیم آندره‌آ استراماچونی؛ آرمین سهرابیان، رضا کریمی و روح‌الله باقری از استقلال کنار گذاشته شدند. این سه بازیکن روز پنجشنبه در ترکیب آبی‌پوشان در دیدار دوستانه مقابل نیروی زمینی به میدان رفته بودند، اما در پایان تمرین امروز سرمربی آبی‌پوشان عذر آن‌ها را خواست. استقلال قرار است در هفته جاری برای برگزاری اردو راهی ترکیه شود.

حاجتی محکوم امنیتی و جزئیات پرونده وی محرمانه است

حجت‌الاسلام سید کاظم موسوی رئیس‌کل دادگستری فارس و حیدر آسیابی دادستان شیراز به علت بازداشت مهدی حاجتی پاسخ دادند. موسوی در این خصوص و در حاشیه نخستین نشست خبری خود گفت: وی اقداماتی علیه نظام داشته و حکم وی شامل ۲ سال تبعید و یک سال حبس در دادگاه تجدیدنظر قطعی و به اجرای احکام ارسال‌شده که در حال اجرا است.رئیس‌کل دادگستری فارس در پاسخ به شبهاتی که علت بازداشت حاجتی را توئیت‌های وی در فضای مجازی عنوان می‌کرد نیز اظهار داشت: اقدام وی فعالیت تبلیغی علیه نظام بوده و هیچ ربطی به توئیت وی در فضای مجازی ندارد و وی نیز مانند سایر متهمان باید دوران محکومیت را بگذراند. حیدر آسیابی دادستان شیراز نیز در این رابطه گفت: زندانی می‌تواند تقاضای عفو کند و هیچ‌کس جز مرجع قضایی صلاحیت ندارد تا در مورد عفو آن اظهارنظر کند. وی نیز جرم حاجتی را امنیتی برشمرد و درعین‌حال گفت: در رابطه با افشای اسناد پرونده محدودیت داریم و این امر جنبه محرمانگی دارد.

کانال "دادسرای ارشاد" برای دریافت گزارش‌های هنجارشکنی راه‌اندازی شد

کانال رسمی دادسرای ارشاد تهران در پیام‌رسان‌های داخلی و اینستاگرام برای دریافت گزارش‌های مردمی هنجارشکنی راه‌اندازی شد. سرپرست دادسرای ارشاد از شهروندان دلسوز و اخلاق‌مدار تهرانی خواسته است که در راستای مقابله با برخی تلاش‌ها برای ضربه به بنیان خانواده ایرانی، با مشاهده هرگونه کشف حجاب یا اقدامات هنجارشکنانه در خودرو، کشف حجاب یا سرو مشروبات یا برگزاری مراسم مختلط رقص در اماکنی همچون سفره‌خانه، کافه، رستوران، مراکز خرید، باغ تالار و...، اطلاع از برگزاری پارتی‌های شبانه یا خانه‌های فساد و فحشا، انتشار مطالب خلاف عفت در اینستاگرام و دیگر شبکه‌های اجتماعی، موضوع را پس از جمع‌آوری مستندات لازم، به شماره ۰۹۰۵۴۳۰۹۴۸۴ در پیام‌رسان‌های بله، سروش، ایتا و... ارسال کنند. لازم به ذکر است مستندات لازم برای گزارش کشف حجاب و اقدامات هنجارشکنانه در خودرو، شامل فیلم و یا تصاویری از خودروست که سرنشین خاطی و پلاک در آن مشخص باشد. برای گزارش اماکن متخلف، ذکر نام مغازه، آدرس دقیق آن و ذکر زمان وقوع جرم کفایت می‌کند؛ البته در صورتی که فیلم یا تصاویری از اتفاق مورد نظر به این شماره ارسال شود، به‌میزان زیادی به فرآیند پیگیری کمک می‌کند. /تسنیم

اولین واکنش محمدرضا خاتمی به خبر "صدور حکم دو سال حبس"

محمدرضا خاتمی گفت: حکمی از سوی دادگاه مبنی بر محکومیتم به دستم نرسیده است. محمدرضا خاتمی در گفتگو با ایلنا، درباره حکمی که از سوی دادگاه برای وی مبنی بر دوسال حکم تعزیری ابلاغ شده است، گفت: حکمی به دست من و وکلایم حتی به صورت الکترونیک نرسیده است. پیش از این نیز امیرحسین آبادی در گفت: وگو با ایلنا، نسبت به جزئیات حکم بی‌اطلاعی کرده و گفته بود قرار بوده که در هفته جاری حکم ابلاغ شود، اما تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است. دادگاه محمدرضا خاتمی در شعبه ۱۰۵۷ مجتمع قضایی کارکنان دولت به ریاست قاضی عالیشاه برگزار شد.

پیشنهاد محمود صادقی برای انفکاک چند سازمان از قوه قضائیه

یک عضو فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه قوه قضاییه عملا خودش را نظارت ناپذیر نشان می‌دهد، گفت: معتقدیم سازمان زندان‌ها، پزشکی قانونی و ثبت احوال باید به دولت انتقال یابند که امکان نظارت مجلس بر آن‌ها بیشتر فراهم شود. محمود صادقی در گفت: وگو با فام نیوز در مورد طرح واگذاری اداره سازمان زندان‌ها و برخی سازمان‌ها به دولت و وزارت دادگستری گفت: بحث انفکاک برخی از دستگاه‌هایی که کارقضایی انجام می‌دهند، اما ماهیت قضایی ندارند و ماهیت اجرایی دارند از قوه قضاییه مدت‌ها قبل هم مطرح شد، در حال حاضر سازمان ثبت کار ثبت سند را انجام می‌دهد و ماهیت کارش اجرایی است، سازمان پزشکی قانونی و سازمان زندان‌ها نیزبه همین ترتیب عمل می‌کنند و ماهیت کارشان قضایی نیست. این عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: انفکاک این سازمان‌ها بار قوه قضاییه را کم می‌کند و این مجال را برای قوه قضاییه فراهم می‌کند که به کار اصلی‌اش یعنی پیشگیری از وقوع جرم و رسیدگی به دعاوی برسد. وی تصریح کرد: وقتی این سازمان‌ها ذیل قوه مجریه قرار بگیرند مشکلات‌شان برای بحث‌های بودجه‌ای هم کمتر می‌شود و امکان نظارت مجلس بر آن‌ها نیز بیشتر خواهد شد و به نوعی پاسخگو می‌شوند.

حدادعادل: در برخی مناسک مذهبی، نوعی افراط مشاهده می‌شود

غلامعلی حداد عادل: قطعاً طراحان جنگ روانی علیه ملت ایران در رسانه‌ها و فضای مجازی از ابزار روانشناسی اجتماعی بهره می‌گیرند و باید در مقابله با این جنگ روانی از ابزار روانشناسی اجتماعی استفاده شود. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در برخی مناسک مذهبی هم نوعی افراط مشاهده می‌شود که موجب برخی کردار‌های ناپسند می‌شود.
 
گفت‌وگوی ملی، از جلسات منظم در بیت رهبری تا گعده‌های دوره‌ای

وحدت و گفتگوی ملی را دو جناح اصولگرا و اصلاح‌طلب حالا به‌صورت جدی‌تر و عملی پیگیری می‌کنند. تا به امروز مشخص شده بزرگان این دو جبهه به‌صورت مستمر دو جلسه جداگانه یکی در بیت رهبری و در محلی دیگر برگزار می‌کنند تا اختلافات بین این دو جریان سیاسی کاهش یابد و امید به مردم تزریق شود. جلساتی که در بیت رهبری برگزار می‌شود، به مدیریت حجت‌الاسلام محمدحسن ابوترابی، امام جمعه موقت تهران است. هشت فعال سیاسی اصولگرا و هشت فعال سیاسی اصلاح‌طلب یک‌هفته در میان در این محل به گفتگو با هم می‌پردازند. جلسه دیگر با محوریت محمدرضا عارف، محمدرضا باهنر و احمد مازنی و هر بار در دفتر کار یکی از شخصیت‌های سیاسی اصولگرا یا اصلاح‌طلب برگزار می‌شود. / ایرنا

نظر سخنگوی شورای نگهبان درباره دادگاه خاتمی

کدخدایی درباره دادگاه رضا خاتمی گفت: این بدیهیات اولیه حقوقی است. اگر کسی ادعایی کرده باید در وهله نخست مستندات داشته باشد، نه اینکه منوط به اظهارنظر سایرین باشد. فرض کنیم از مشارکت‌کنندگان ۱۰ میلیون نفر هنوز قانع نشده‌اند و چشم به دادگاه دوخته‌اند! با یک رأی دادگاه قانع خواهند شد؟ خیر به نظر من قانع نمی‌شوند. سیدمحمدرضا خاتمی دبیر کل سابق مشارکت، در دادگاه خود نه با استناد به اظهارات دیگران بلکه با عدد و رقم در خصوص وقوع تقلب هشت میلیونی در انتخابات خرداد ۸۸ صحبت کرد و از خود و اظهاراتش دفاع کرد. به نظر می‌رسد که گزارشات دادگاه محمدرضا خاتمی به اشتباه به اطلاع سخنگوی شورای نگهبان رسیده است و به ایشان اطلاعات غلط داده اند. / امتداد

افراد با زور و کتک مسلمان نمی‌شوند

سهیلا جلودار زاده گفت: با بگیر و ببند و بازرسی کردن، برخورد‌های غیراخلاقی ایجاد و شرایط بدتر می‌شود، زیرا هیچ فردی دوست ندارد به شخصیتش توهین شود. قرآن می‌گوید دین برای خودتان بهتر است و از شما محافظت می‌کند، نمی‌گوید که یا روسری یا تو سری مانند آن چیزی که اوایل می‌گفتند.

هزینه آیلتس ۳.۰۰۰.۰۰۰ تومان شد
 
اطلاعیه سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص هزینه آزمون‌های زبان بین المللی آیلتس (IELTS) منتشر شد: با توجه به تغییرات نرخ ارز (براساس محتویات سایت نیما مورخ ۹۸/۰۴/۰۹)، و نیز سایر هزینه-های مربوطه، مبلغ ثبت نام در آزمون آیلتس، توسط سازمان سنجش آموزش کشور محاسبه و از مبلغ ۲۷.۹۵۰.۰۰۰ ریال به مبلغ ۳۰.۵۰۰.۰۰۰ ریال معادل سه میلیون و پنجاه هزار تومان افزایش و تعیین شده است. مبلغ مذکور از ۹۸/۰۴/۱۵ توسط مراکز مجاز برگزاری آزمون آیلتس قابل اجرا است. /برنا

قیمت سیانور برای خودکشی چند؟

پرونده پسر جوانی که با راه اندازی یک کانال تلگرامی به کسانی که قصد خودکشی داشتند سیانور می‌فروخت با صدور کیفرخواست به دادگاه کیفری فرستاده شد. متهم در تحقیقات به فروش سیانور و راه اندازی کانال تلگرامی اعتراف کرد و گفت: من خودم قصد خودکشی داشتم چند بار هم اقدام کردم، اما موفق نشدم تا اینکه متوجه شدم در برخی کشور‌های اروپایی سازمان‌هایی هستند که به افراد در خودکشی کمک می‌کنند؛ بنابراین تصمیم گرفتم با راه‌اندازی این کانال پولی به دست آورم تا بتوانم به یکی از این سازمان‌ها بروم و به زندگی ام پایان دهم. بدین ترتیب کانالی درست کردم و به اعضایی که تصمیم به خودکشی داشتند سیانور به مبلغ یک میلیون تومان می‌فروختم. /خبرآنلاین
 
«مشارکت مشروط» نوعی «تحریم انتخابات» است
 
سخنگوی حزب اعتماد ملی در گفتگو با «آزادی» گفت: «خود ما اصلاح طلبان نیز دقت لازم و مشارکت حداکثری را در اجماع نظرات نداشتیم و متاسفانه شاهدیم که بخشی از اصلاح طلبان به ناامیدی مردم دامن می‌زنند. یعنی بخشی از گناه ناامیدی مردم از انتخابات به عهده بخشی از اصلاح‌طلبان است که خط تحریم را به فضای سیاسی کشور تلقین می‌کنند. این خطای استراتژیک اصلاح طلبان است که به جای یافتن روش‌های تجربه شده و موثر به روش‌های کهنه و پوسیده و ورشکسته دهه ۸۰ می‌زننند که شاهد بودیم در انتخابات مجلس هفتم و شورای دوم چه پیامدی داشت.».به گفته وی، پیگیری روش‌های شکست خورده قدیمی به جای پیگیری مطالبات مردم و صحبت از خواسته‌های مردم، درست نیست.گرامی مقدم «مشارکت مشروط در انتخابات» را نوعی «تحریم انتخابات» دانست و گفت: «این رویکرد به ناامیدی مرد خواهد انجامید و این درحالی است که در وضعیت کنونی تمامی فعالین سیاسی و ارکان نظارتی و حاکمیتی باید مشارکت مردم در انتخابات ۹۸ را دغدعه خود بدانند. اگر این‌ها از انتخابات و مشارکت حداکثری مردم درنگ کنند دود آن به چشم همه خواهد رفت. هم مردم متضرر می‌شوند و در ادامه منافع کشور به مخاطره می‌افتد.»
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار