کد خبر: ۷۵۹۵۴۹
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۲ 04 July 2019

هواشناسی مازندران روز پنجشنبه با انتشار اخطاریه ای اعلام کرد که آب های ساحلی خزر در این استان از شنبه ۱۵ تا سه شنبه ۱۸ تیر ماه جاری به خاطر مواج شدن برای شنا و دیگر فعالیت های دریایی مناسب نیست.

 در این اخطاریه به استناد به نقشه‌های پیش یابی هواشناسی تاکید شده است که از صبح شنبه هفته آینده با شمالی شدن جریان هوا و وزش باد نستبا شدید، دریای خزر مواج خواهد شد.

در این گزارش اعلام شده است که بیشنیه سرعت باد در این مدت در نزدیک سواحل استان به ۱۲ متر بر ثانیه یا ۴۵ کیلومتر در ساعت و دور از ساحل هم ۱۵ متر بر ثانیه یا ۵۴ کیلومتر بر ساعت می رسد که نتیجه آن شکل گیری امواج با بیشنیه ۲ متر در آب های ساحلی و ۲.۵ متر در مناطق دورتر از ساحل خواهد بود.

بر اساس استاندارد تعریف شده، دریای خزر زمانی برای شنا مناسب است که ارتفاع امواج دریا در آب های ساحلی کمتر از یک متر باشد.

هواشناسی مازندران هشدار داد که در این مدت هرگونه فعالیت دریایی اعم از ماهیگیری و شنا در سواحل مازندرانی خزر نامناسب و خطرناک است.

کاهش نسبی دما از یکشنبه

هواشناسی مازندران در گزارش پیش بینی هفتگی خود هم اعلام کرد که دمای هوای استان طی ۴۸ ساعت آینده به صورت تدریجی افزایش می یابد ولی از صبح یکشنبه دوباره روند کاهشی به خود می گیرد به گونه ای که بیشنبه دمای هوا در بیشتر مناطق استان تا چهارشنبه زیر ۳۰ درجه سانتی گراد خواهد بود.

وضعیت جوی هم امروز تا شنبه صاف تا نیمه ابری پیش بینی شده ولی از روز یکشنبه به طور کامل نیمه ابری خواهد بود و در برخی ساعات بر میزان ابر افزوده می شود. بعضی مناطق استان هم در این مدت شاهد رعد و برق، وزش باد و رگبار پراکنده خواهند بود.

هوای مازندران از اواخر روز یکشنبه هفته جاری دستکم به مدت ۴۸ ساعت ابری و بارانی بود و بر اساس گزارش هواشناسی در برخی مناطق مانند رامسر میزان بارندگی ثبت شده به بیشتر از ۱۱۰ میلی متر رسید. کاهش ۱۰ درجه ای دمای هوا در این مدت نیز گرمای دو هفته ای آخرین روزهای خرداد و اوایل تیر ماه را به خنکی بهاری پیوند زد به گونه ای که طی چهار روز گذشته تقریباً در هیچیک از مناطق استان از وسایل سرمایشی استفاده نشده است.

این در حالی بود که گرمای ناگهانی نیمه دوم خرداد ماه و پیش بینی تداوم آن در فصل تابستان سبب شده بود تا استانداری مازندران با هدف صرفه جویی در مصرف برق و جلوگیری از قطعی برق مشترکان خانگی، از ۲۵ خرداد طرح ساعت کار تابستانی را به اجرا بگذارد، طرحی که بر اساس آن فعالیت دستگاههای اجرایی، بانک ها، دانشگاهها و دیگر سازمان ها و ارگان ها از ۶ و ۳۰ دقیقه صبح آغاز می شود و ۱۳ و ۳۰ دقیقه پایان می یابد.

دمای هوا طی ۲۴ ساعت گذشته هم در بیشتر مناطق مازندران زیر ۳۰ درجه بود و تنها در امیرآباد در شرق استان دما در گرم ترین زمان به ۳۲ درجه رسید، در حالی که در همین مدت خنک ترین نقطه استان آلاشت در منطقه مرکزی بود که ساکنانش دمای ۱۳ درجه را تجربه کردند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار