دکتر سید محسن ابوترابی در خصوص واردات محموله گوشت گرم گوسفندی از ابتدای سال جاری تا کنون که از طریق گمرک فرودگاه پیام انجام شده است، اظهار کرد: فرودین ماه امسال سه محموله گوشت گرم گوسفندی از طریق فرودگاه پیام وارد شده است که با ارز دولتی و ۹۴ تن بوده است.
کد خبر: ۷۵۹۴۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۳ 04 July 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان البرز از واردات زمینی گوشت از روسیه خبر داد و گفت: برداشته شدن ارز دولتی و ورود گوشت با ارز نیمایی باعث کاهش میزان واردات گوشت به کشور شده است.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان البرز به کاهش تقاضای خرید از سوی مردم که بر کم شدن میزان واردات گوشت گرم گوسفندی نیز تأثیرگذار بوده است، گفت: در این میان بازار داخلی بخشی مهمی از تقاضای مردم در این عرصه را تأمین می‌کند.

ابوترابی با تاکید بر اینکه در حال حاضر از کشورهایی مانند روسیه و از طریق حمل زمینی واردات گوشت گرم گوسفندی به کشور انجام می‌شود، گفت: بخشی از این محموله‌ها بعد از انتقال به تهران به استان‌های دیگر از جمله البرز ارسال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه محوله‌های هوایی گوشت گرم وارداتی از کشور استرالیا نیز از طریق فرودگاه بین المللی امام (ره) وارد کشور شده و ترخیص می‌شود، افزود: بخشی از این محموله‌ها نیز در سطح استان البرز توزیع می‌شود.

رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی استان البرز با بیان اینکه در حال حاضر گوشت گرم وارداتی اختلاف قیمت آن‌چنانی با گوشت‌های داخلی ندارد، گفت: با توجه به این مهم و از طرفی کاهش تقاضای خرید مردم سطح فروش گوشت‌های وارداتی در بازار کم شده و مانند سابق نیست.

ابوترابی اضافه کرد: سال گذشته هزار و ۲۸۷ تن گوشت گرم گوسفندی از طریق گمرک فرودگاه پیام استان البرز به کشور وارد شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار