یوسف نوری در گفتگو با تابناک:
رئیس اداره کمیته امداد امام خمینی (ره) ماهیدشت، عملکرد این اداره را تشریح کرد.
کد خبر: ۷۵۹۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۶ 03 July 2019

کمیته امداد ماهیدشت، پیشرو در خدمت رسانییوسف نوری در گفتگو با خبرنگار تابناک گفت:کمیته امداد در جهت مساعدت برای انجام کاهش فقر در جامعه فعالیت‌هایی را به عهده دارد که از جمله این فعالیت‌ها می‌توان به اشتغال و خودکفایی، امور فرهنگی، جهیزیه، امورات معیشتی، درمانی، عمران و ساختمان  اشاره کرد.

وی افزود: حدود ۵۰۰ روستا و در ۳ بخش کوزران، ماهیدشت و سرفیروزآباد در حوزه فعالیت امداد قرار دارد که طی سه ماهه سال جاری فعالیت‌هایی در بخش اشتغال و خودکفایی به اعطای ۵۹ فقره وام اشتغال به مبلغ بیش از سه میلیارد ریال در قالب طرح‌های دامپروری، خدماتی و.. در بخش زکات ۱۲۳ روستای فعال پرداخت کننده زکات بوده که از ابتدای سال تا کنون بیش از دو میلیارد ریال زکات سال را جمع آوری و بین روستاییان فقیر هزینه نموده است.

نوری خاطرنشان کرد: جهت حمایت از کودکان سوء تغذیه، ۲۲۵ کودک دچار سوء تغذیه بوده که با استفاده از سبد غذایی سرانه هر نفر یک میلیون ریال در هر ماه جهت این عزیزان هزینه می‌شود، در بخش درمانی کلیه هزینه‌های بیمارستانی و پاراکلینیکی را نیز به مددجویان پرداخت می‌کنیم.

وی بیان کرد:در بحث اکرام و ایتام دارای ۲۱۸ کودک تحت پوشش قرار دارد که از طریق تعامل با ۷۱۰ خیر و حامی مبلغ بیش از یک میلیارد ریال را جمع آوری کرده و به ایتام پرداخت کرده ایم، در بخش فرهنگی با برنامه ریزی‌های انجام شده در طی ۳ ماه گذشته، ۲۱۵ خانوار در اردو‌های زیارتی مشهد مقدس و یکروزه، کلاس‌های قرآن و احکام، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، طرح فلاح  با استفاده از اساتید و مربیان مجرب اقدام به برگزاری کلاس و همایش نموده ایم.

رئیس کمیته امداد امام خمینی ماهیدشت در پایان اظهار داشت: این فعالیت‌ها تنها بخش کوچکی از سایر فعالیت‌های امدادی بوده و ان شاءالله شاهد کاهش فقر در جامعه باشیم.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار