مهرداد جهانی با اشاره اینکه ۲۷ شرکت حمل و نقل در استان البرز در زمینه جابجایی بین شهری مسافران فعالیت دارند، اظهار کرد: در این راستا هزار و ۲۱۴ ناوگان فعال در البرز وجود دارد که مشتمل بر ۳۷۱ دستگاه اتوبوس، ۴۵۳ دستگاه مینی بوس و ۳۹۰ دستگاه سواری - کرایه ای است.
کد خبر: ۷۵۹۱۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۴ 03 July 2019

به گزارش «تابناک البرز»؛ جهانی بیان کرد: در نوروز ۹۸ بالغ بر ۱۳۸ هزار و ۲۴۸ نفر جابجایی مسافر از استان البرز به مقصد دیگر نقاط داشته ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز تاکید کرد: در تعطیلات نوروزی سال جاری بیشترین حجم جابجایی مسافر از استان البرز به ترتیب به مقصد استان های کرمانشاه، اصفهان، گیلان، لرستان، خراسان رضوی، مازندران و خوزستان بوده است.

جهانی عنوان کرد: به مسافران توصیه می کنیم که خرید بلیت سفر خود را بصورت اینترنتی انجام دهند تا ضمن برنامه ریزی صحیح برای سفر از خدماتی مانند تخفیف در خرید بلیت نیز بهره مند شوند.

وی در ادامه با اشاره به شروع سفرهای تابستانی گفت: بدین منظور در محورهای مواصلاتی استان البرز اقداماتی مانند شستشوی تابلوها، تکمیل علائم، بهسازی و ایمن سازی محورها، شانه سازی ها و انجام دیگر موارد را دنبال و اجرایی کرده ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز در خصوص حجم تردد خودروهای ثبت شده در البرز در ایام تعطیلات نوروزی، گفت: از ۲۵ اسفندماه سال ۹۷ تا ۱۶ فروردین ماه سال جاری حدود ۳۲ میلیون تردد در محورهای استان البرز ثبت شده است.

جهانی با اشاره به اینکه بیشترین حجم تردد در استان البرز مربوط به آزادراه های تهران - کرج و کرج- قزوین است، افزود: میانگین تردد ساعتی در محورهای مواصلاتی استان البرز سه برابر میانگین کشوری است.

وی در بخش دیگری با اشاره به احداث ۸ مجتمع خدماتی- رفاهی جدید در سطح محورهای استان البرز افزود: از این تعداد دو مورد در محور ماهدشت - اشتهارد، یک مورد در جاده قدیم تهران - کرج و باقی مجتمع های تازه احداث شده در آزادراه های تهران - کرج و کرج - قزوین است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان البرز با اشاره به اینکه چهار مجتمع خدماتی - رفاهی در حال ساخت نیز در سطح محورهای استان البرز داریم، گفت: در محور کرج - چالوس براحتی نمی توان چنین مجتمع هایی احداث کرد؛ چون با توجه به وضعیت خاص این محور توجه به فضای محیطی و رعایت یکسری از استاندارها مانند نکات زیست محیطی و یا الزامات در انجام هرگونه ساخت و ساز در آنجا ضرورت دارد.

وی در پایان توصیه کرد که مردم قبل از انجام سفرهای جاده ای خود از طریق تماس با سامانه ۱۴۱ از وضعیت راه های کشوراطلاع پیدا کنند تا ضمن رانندگی ایمن سفری بی خطر داشته باشند و در حین سفر نیز تنها در جاهای ایمن و مشخص شده توقف کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار