اکبر سلیم نژاد طی سخنانی در صد و پنجاه و یکمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر کرج با بیان مطلب فوق اظهار داشت: بحث مکان یابی مناسب جهت احداث پارکینگ واگن های متروی کرج از مدت ها قبل به محل بحث و چالش تبدیل شده بود و نظرات مختلفی پیرامون آن ارائه می شد.
کد خبر: ۷۵۸۸۷۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹ 02 July 2019

سلیم نژاد گفت: اراضی مرغ مادر، چندین هکتار اراضی بایر در کمالشهر و زمین های متعلق به دانشگاه خوارزمی از گزینه هایی بودند که پس از بحث روی آنها جمع بندی لازم حاصل نشد.وی افزود: احداث پارکینگ واگن های مترو از لازمه های راه اندازی قطار شهری کرج است، چرا که واگن ها از توقفگاه اصلی به خطوط مختلف اعزام می شوند و مسافرگیری می کنند و بدون چنین فضایی عملاً حرکت مترو روی ریل بهره برداری ممکن نیست. متاسفانه پروسه جانمایی و تملک زمین مناسب حدود چندین سال است که روی میز گفتگو قرار دارد و مباحث طاقت فرسایی حول آن انجام شده است.
سلیم نژاد بیان داشت: در بازدیدی که از اراضی مستعد جهت احداث محل دپوی مترو کرج صورت گرفت، قطعه زمین 40 هکتاری متعلق به قطار شهری تهران برای دو منظور احداث پارکینگ واگن ها و نیز ساخت ترمینال و پایانه مرکزی مناسب ارزیابی شد که امیدواریم شهردار محترم، معاونت فنی و عمرانی و مدیریت سازمان حمل و نقل ریلی نسبت به انجام مذاکرات لازم برای تملک آن اقدام کنند. این مسئول همچنین گفت: متاسفانه به اراضی قبلی که به منظور احداث پارکینگ واگن های مترو انتخاب شده بودند، اشکالات اساسی وارد بود، برای مثال مالک دولتی اراضی مرغ مادر تمایلی برای واگذاری زمین به شهرداری نداشت، اراضی متعلق به دانشگاه خوارزمی نیز به جهت فنی مناسب ارزیابی نشد و اراضی بایر کمالشهر نیز فاقد سند مالکیت بوده و شهرداری می بایست آنها را به صورت قولنامه ای خریداری می کرد که نفساً فسادزا می باشد. 
وی در پایان با اشاره به بازدید اخیر اعضای کمیسیون عمران از پروژه های عمرانی سطح شهر، از زحمات شهرداری کرج برای به ثمر نشستن کارهای بزرگ و جهادی قدردانی و اظهار امیدواری کرد که پروژه های عمرانی طبق وعده های قبلی بهره برداری شده و تقدیم شهروندان شود. سلیم نژاد خواستار استفاده از ظرفیت های امانی برای تکمیل طرح های نیمه تمام شد و گفت که متاسفانه به جهت شرایط اقتصادی پیمانکاران برای شرکت در مناقصات تمایل چندانی نشان نمی دهند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار