پنج طرح تولیدی، کشاورزی، با حضور معاون توسعه روستایی و مناطق محروم رییس جمهور در ساوجبلاغ افتتاح و یا ساخت آن آغاز شد.
کد خبر: ۷۵۸۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۲ 02 July 2019

کارگاه تولید پوشاک در روستای آغچه حصار با اعتباری بالغ بر چهل میلیارد ریال، و اشتغالزایی برای پانزده نفر به صورت مستقیم و با تولید ماهانه سه هزار دست لباس ، بیست و ششمین مسکن محرومین در روستای قاسم آباد گرجی، نمایشگاه دائمی گیاهان زینتی در بخش چهارباغ با اعتباری بالغ بر بیست میلیارد ریال و شانزده فرصت شغلی ، شرکت فرش نقشینه در دهکده طالقانی با اعتباری بالغ بر صد و شصت میلیارد ریال صد فرصت شغلی از جمله طرح‌هایی بود که در شهرستان ساوجبلاغ به بهره برداری رسید.

ساخت کارخانه تولید اسانس و گلاب گیری با اعتباری بالغ بر سی و پنج میلیارد ریال و اشتغال زایی روستایی برای هشتاد نفر با ظرفیت بالغ بر دویست  تن برداشت گل، دویست  تن گلاب و چهار کیلو روغن گل محمدی نیز با حضور معاون رییس جمهور در ساوجبلاغ آغاز شد.

دیدار و گفتگو با دهیاران و رؤسای شوراهای اسلامی روستاهای شهرستان ساوجبلاغ از دیگر برنامه‌های سفر معاون توسعه روستایی  و مناطق محروم رییس جمهور به این شهرستان بود.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری در حاشیه بهره برداری از این طرحهای روستایی گفت:همه سی و هشت هزار روستای بالای بیست خانوار در کشور از خدمات روستایی برخوردار هستند.

محمد امید با اشاره به ارائه خدمات فناورانه دربسیاری از روستاها گفت: این حجم و پراکندگی خدمات نشانگر آن است که نظام جمهوری اسلامی از حداکثر تلاش خود در این زمینه استفاده کرده است و توجه ویژه ای به روستاها و مناطق محروم دارد.

امید ، با بیان اینکه اشتغال کوچک در روستاها می تواند عامل مهمی برای مهاجرت معکوس باشد، افزود:استان البرز وضعیت متمایزی نسبت به سایر استان‌های کشور دارد و با مدیریت خوب استاندار، این استان رتبه نخست میزان دریافت اعتبارات و سایر شاخص‌های روستایی را از آن خود کرده است.

معاون توسعه روستایی  و مناطق محروم ریاست جمهوری، از آمادگی کامل برای تخصیص اعتبار توسعه اشتغال در روستاهای استان خبر داد و گفت: روستای فعال و پویا مورد توجه خاص ماست.

وی با اشاره به اختصاص یک و نیم میلیارد دلار برای ایجاد اشتغال پایدار روستاها گفت: سال گذشته میزان اشتغال در روستاها،بیست و پنج درصد رشد داشت و صدوپنجاه هزار فرصت شغلی از محل این اعتبار در کشور ایجاد شده است، که همین موضوع، باعث مهاجرت معکوس به روستاها خواهد شد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار