مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های البرز گفت: مزایده فروش بیمارستان امام خمینی (ره) کرج امروز ۱۰ تیرماه با قیمت پایه ۲۵۸ میلیارد و ۶۸۶ میلیون تومان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۷۵۸۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰ 01 July 2019

شیرازی ادامه داد: امروز ساعت ۱۱ با حضور دستگاه‌های نظارتی مانند معاون دادستان و سازمان بازرسی استان، اداره کل بازرسی استانداری جلسه کمیسیون عالی معاونت تشکیل می‌شود و پاکات با حضور اعضا و متقاضیان بازگشایی خواهد شد. 
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های البرز به معضلات این بیمارستان در دو سال گذشته اشاره کرد و گفت: امیدواریم این معضلات اجتماعی و امنیتی با برنامه ریزی حل شود. 
وی با بیان اینکه قیمت پایه مزایده ۲۵۸ میلیارد و ۶۸۶ میلیون تومان تعیین شده، افزود: این مبلغ را هیاتی سه نفره از کارشناسان رسمی دادگستری اعلام کرده اند و متقاضیان نباید مبالغ پیشنهادی کمتر ارائه دهند. 
شیرازی با بیان اینکه قیمت کارشناسی قبلی برای این بیمارستان مبلغ ۲۱۷ میلیارد تومان بوده، گفت: هر قیمت پایه مزایده که از طرف دادگستری اعلام می‌شود، اعتبار ۶ ماهه دارد و بعد از آن باید مجددا کارشناسی شود. 
وی با اشاره به اینکه گروه‌های مختلفی برای حضور در این مزایده اعلام آمادگی کرده اند، افزود: تلاش‌های زیادی می‌شد که این بیمارستان فروش نرود؛ دلیل آن هم شاید رقابت‌های بین گروهی یا بین بیمارستان‌ها بوده است. 
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های البرز گفت: یکی از شرایط حضور در مزایده تأمین ۵ درصد ضمانت نامه مبلغ پایه کارشناسی است که حدود ۱۳ میلیارد تومان می‌شود؛ به این معنی که متقاضیان برای حضور در مزایده باید ضمانت نامه ۱۳ میلیارد تومانی از بانک گرفته و در پاکت مخصوص قرار دهند. در غیر این صورت امکان شرکت در مزایده ندارند.
وی ادامه داد: دلیل شرط ۵ درصدی این است که خرید این بیمارستان کار بزرگی است؛ بیمارستان اکنون بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد و کسی که می‌خواهد آن را بخرد باید تمکن مالی لازم را برخوردار باشد. 
شیرازی بیان کرد: علاوه بر ۵ درصد ضمانت نامه شرکت در مزایده، ۱۰ درصد از قیمت مزایده هم باید تا انتهای سال پرداخت شود و مابقی قیمت تا سه سال آینده پرداخت شود.
وی درخصوص مزایده‌ای که در دی ماه سال گذشته برگزار شد، گفت: متأسفانه متقاضی نتوانست ۵ درصد شرط شده را تأمین کند و آن مزایده باطل شد. همچنین مزایده قبلی هم که در خرداد برگزار شد، به دلیل تأمین نشدن ضمانت نامه باز برنده‌ای نداشت و کمسیون تصمیم گرفت که مزایده تجدید شود. 
مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری‌های البرز یکی از دلایل ناکامی مزایده قبلی را همزمانی برگزاری مزایده با تعطیلات نیمه خرداد دانست و گفت: این بار فرصتی دوباره به متقاضیان دادیم که دوباره برای خریدن بیمارستان امام خمینی (ره) اقدام کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار