کد خبر: ۷۵۸۴۱۰
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۰ 01 July 2019

مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران گفت: هشدار هواشناسی مبنی بر بارش و پرحجم شدن رودخانه ها طی ۲ روز پیش رو باعث شد تا برای حفظ و نگهداری سردهنه های آسیب دیده از سیلاب های ابتدای امسال، تمام نیروها و تجهیزات ستاد مدیریت بحران در این مناطق مستقر شوند.

علی اصغر احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سیلاب روزهای پایانی ۹۷ و ابتدای امسال ۵۶۰ سردهنه زراعی مازندران تخریب شده و یا آسیب دیدند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه آن زمان فصل کشت برنج بود و برای اینکه کشاورزان مشکلی در تأمین آب نداشته باشند سردهنه ها با مصالح رودخانه‌ای ترمیم شدند و تا ۱۵ اردیبهشت برای آبگیری مورد استفاده قرار گرفتند.

مدیر کل بحران مازندران اضافه کرد: پرآب شدن رودخانه‌ها می‌تواند باعث شود این سردهنه ها دوباره دچار خسارت و آسیب شوند به همین منظور می‌بایست آمادگی لازم برای وقوع حوادث احتمالی را داشته باشیم.

وی گفت: پس از اخطار روز گذشته هواشناسی مازندران مبنی پرآب شدن رودخانه‌ها طی ۲ روز آینده تمرکز حضور نیروها و تجهیزات ستاد مدیریت بحران استان بر روی سردهنه های زراعی است تا در صورت بروز حادثه‌ای به سرعت اقدامات لازم برای کنترل و مهار آب صورت بگیرد.

احمدی اضافه کرد: هر چند در حال حاضر زمان آب بری و استفاده از آب برای محصول برنج نیست اما تخریب سردهنه ها و جاری شدن آب رودخانه‌ها می‌تواند به محصول برنج خسارت بزند.

بیش از ۲۳۰ هزار هکتار شالیزار در استان مازندران وجود دارد که بیش از ۹۵۰ هزار تن برنج سفید از این زمین‌ها برداشت می‌شود.

وی همچنین از مسافران خواست تا از اطراق در حاشیه رودخانه‌ها بپرهیزند تا در زمان پرآب شدن رودخانه‌ها دچار حادثه نشوند

مدیر کل بحران مازندران به دامداران توصیه کرد که در زمان رعد و برق دام‌های خود را به مناطق امن ببرند و آبزی پروران نیز برای مراقبت از مزارع خود با مسدود کردن مسیر ورود آب به این مکان‌ها را ببنند.

اداره کل هواشناسی مازندران روز گذشته در اخطاریه‌ای در خصوص آبگرفتگی معابر عمومی و پرحجم شدن رودخانه‌ها طی روزهای دهم و یازدهم تیرماه هشدار داد.

مازندران پس از پشت سر گذاشتن ۲ هفته آفتابی و گرم از اواخر روز گذشته شاهد هوای ابری به همراه باران است به طوری که این سامانه بارشی که از غرب مازندران وارد استان شد هم اکنون مناطق شرقی و مرکزی را تحت تأثیر قرار داده است.

رعد و برق، وزش باد، بارش باران و کاهش دما پیش بینی‌های شرایط جوی برای این روزهای مازندران است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار