فارس نوشت؛ یکی از بیمارستان‌های خصوصی در اقدامی عجیب و قابل تامل از تعطیلات این چند روز اخیر سوءاستفاده کرده و با ایجاد انشعاب غیرقانونی( قبل از کنتور) درصدد انتقال و قاچاق آب شرب به داخل مجموعه‌اش برآمده بود.
کد خبر: ۷۵۸۲۲۳
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۶ 30 June 2019

همین چند روز گذشته بود که مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق تبریز از قطع انشعابات برق دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال(ماینرها) در این شهر خبر داد.

او در توضیح بیشتر گفته بود: برخی از مراکزی که در زمینه تولید ارز دیجیتال فعالیت می‌کنند، به صورت غیرمجاز از شبکه برق استفاده می‌کنند!

موضوعی که حتی پای برخی از چهره‌های نام آشنا نیز به آن باز شد ولی همچنان بدون پاسخ و ابهام ماند.

اکنون از تبریز خبر می‌رسد یکی از بیمارستان‌های خصوصی در اقدامی عجیب و قابل تامل از تعطیلات این چند روز اخیر سوءاستفاده کرده و با ایجاد انشعاب غیرقانونی درصدد انتقال و قاچاق آب شرب به داخل مجموعه‌اش برآمده است!

این اقدام توسط برخی شهروندان و همراهان بیماران در بیمارستان به دستگاه‌های ذی‌ربط گزارش و بلافاصله ماموران شرکت آب و فاضلاب برای پیگیری سر صحنه حاضر می‌شوند.

پس از حضور میدانی ماموران این شرکت و مشاهده تخلف، بین آنها و نیروهای بیمارستان درگیری فیزیکی و لفظی صورت می‌گیرد. به گفته شاهدان حتی پای پلیس هم به این درگیری باز می‌شود.

 

یکی از شاهدان ماجرا این حادثه را این‌گونه روایت می‌کند: «شب گذشته در محوطه بیمارستان روی صندلی نشسته و در فکر جمع‌آوری هزینه‌های سرسام‌آور ترخیص مریضمان بودم که ناگهان صدای درگیری افکارم را به هم ریخت؛ ناخواسته به‌طرف درب خروجی بیمارستان رفتم و از بحث گفت‌وگوهای تند و آتشین افراد متوجه شدم، به خاطر تعطیلات اخیر، شب هنگام ایجاد انشعاب غیرمجاز انتقال آب به داخل بیمارستان انجام شده و حتی کار حفاری و اتصال آن نیز تقریبا به اتمام رسیده بود.

او اضافه می‌کند: «ماموران شرکت آب و فاضلاب که تازه از راه رسیده بودند؛ برای جلوگیری از اتمام کامل انشعاب غیرمجاز پشت کنتور مقاومت می‌کردند و حتی به پلیس۱۱۰ هم زنگ زده بودند، ولی عوامل بیمارستان با قاطعیت و بدون ترس و پروا به آنان توهین و حتی برخورد فیزیکی می‌کردند».

این شهروند تبریزی ادامه می‌دهد: «حتی گوشی همراه یکی از ماموران شرکت آب و فاضلاب را که در حال فیلمبرداری بود از دستش قاپیدند».

در عین حال یک مقام آگاه که نمی‌خواست نامش در گزارش ذکر شود در گفت‌وگو با خبرنگار فارس این موضوع را تائید کرد.

به گفته این مقام مسوول، تخلفات این بیمارستان تنها محدود به سرقت آب نمی‌شود بلکه آنها قبلا نیز در راستای فریب مأموران و به منظور کاهش در پرداخت بهای آب مصرفی، کنتورهای آب را نیز دستکاری کرده بودند!

 

قانون مجازات استفاده‌کنندگان غیرمجاز از آب، برق، تلفن، فاضلاب و گاز

ماده١ـ هر شخصی بدون دریافت انشعاب قانونی آب، برق، گاز و شبکه فاضلاب و اشتراک خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات مبادرت به استفاده از خدمات مزبور کند و یا با داشتن انشعاب مبادرت به استفاده غیرمجاز نماید، علاوه بر الزام به پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت و سایر حقوق مربوطه به شرح زیر جریمه می‌شود.

الف ـ درخصوص مصارف خانگی به جزای نقدی درجه 6 موضوع ماده (١٩) قانون مجازات اسلامی مصوب ١/٢/١٣٩٢ و در مصارف غیرخانگی به یک تا دو برابر بهای خدمات مصرفی

ب ـ در صورت تکرار حسب مورد به حداکثر جریمه مقرر در بند (الف) و قطع انشعاب به مدت سه ماه تا 6 ماه

ماده٢ـ هر شخصی به هر طریق مبادرت به هر نوع تصرف یا تغییری در وضعیت دستگاه‌های اندازه‌گیری آب، برق، گاز، تلفن و یا شبکه فاضلاب کند، به نحوی که منجر به اخلال در کارکرد صحیح و ثبت ارقام مصرفی شود. علاوه بر الزام به اعاده وضع به حال سابق، به پرداخت بهای خدمات مصرفی و جبران خسارت و جزای نقدی درجه 6 موضوع ماده (١٩) قانون مجازات اسلامی مصوب می‌گردد.

تبصره١ـ در مواردی که مرتکب از مأموران دستگاه‌های ذی‌ربط باشد و یا ارتکاب جرم موضوع این ماده به صورت سازمان یافته صورت گیرد، مرتکب یا مرتکبان به حداکثر مجازات مقرر محکوم می‌شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار