فرمانده سپاه استان البرز گفت : امروز یکی از ابعاد دشمنی آمریکا با ایران علم است زیرا اسلام برای علم ارزش ذاتی قائل است، در نتیجه باید به این عرصه بازگردیم زیرا علم به کشور اقتدار اقتصادی، سیاسی، آبرو و کرامت می بخشد.
کد خبر: ۷۵۸۱۰۰
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۸ 30 June 2019

سردار سید یوسف مولایی در یادواره شهدای روستای گیلینک طالقان با اشاره به اینکه امام صادق (ع) دانش آموختگان بسیاری را در عرصه اخلاق و علم پرورش داده و یک نهضت علمی رقم زدند، گفت: پیشرفت علوم در 10 سال اخیر برگرفته از مکتب امام ششم شیعیان است.

سردار سید یوسف مولایی افزود: امروز در این دنیای وانفسا از این علمی که بسیار بار ارزش است غافل شده ایم، در حالی که پیش از این علم دست مسلمانان بود و بزرگان اهل سنت نیز درباره امام ششم شیعیان سخنانی بیان کرده اند که هر کسی را به وجد خواهد آورد.

وی اظهار داشت: متاسفانه پس از قرن هفتم به بعد رکود علمی باعث خروج علم و تکنولوژی از دست مسلمانان شد و بخش عمده ای از کتابخانه های غرب از اسناد شرقی ها ارتزاق کردند. 

سردار مولایی تصریح کرد: مصیبت جامعه امروز ما دوری از مکتب های مردان بزرگ شیعه است و در حالی که داشته هایمان را از دست داده ایم چششمان به دست بیگانگان است، رهبری همواره مسئله علمی را مطرح می کنند زیرا علم بزرگی، قدرت و تسلط می آورد.

فرمانده سپاه البرز با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب علم را عنصر کلیدی فعالیت های ایران در عرصه جهانی می دانند، افزود: دانش مایه اقتدار است زیرا چند روز گذشته با موشک سوم خرداد (تولید داخلی) با قدرت ترین پهپاد آمریکایی سرنگون شد. 

سردار مولایی اظهار داشت: اگر علم به سرمایه، تولید و اقتصاد مبدل شود بخش عمده ای از مشکلات کشور را مرتفع خواهد کرد و قدرت سیاسی ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: امروز جنگ، جنگ علمی است و اگر ادبیات مقاومت را می خواهیم جا بیاندازیم بهترین مسئله، مقوله علمی است، آمریکا هواوی را تحریم کرد زیرا یک قدم از آمریکایی ها جلو افتاد و آنها را عصبانی کرد.

سردار مولایی با اشاره به اینکه جاسوسی صنعتی، مهندسی معکوس، تحریم و ... در راستای جنگ علمی است زیرا علم قدرت ایجاد کرده و باعث تنش می شود، گفت: اگر ایران وارد عرصه های علمی نشده بود آمریکا عداوت خود را ادامه نمی داد.

وی افزود: ایران سلاح هسته ای نمی سازد و آمریکا هم این مسئله را به خوبی می داند زیرا رهبر معظم انقلاب آن را حرام اعلام کرده است، متاسفانه غرب درصدد است ایران در عرصه های موشکی و ... نیز پیشرفتی نداشته باشد زیرا می دانند با اتمام سوخت فسیلی، انرژی هسته ای دست چند کشور بوده و دیگران به آنها نیاز پیدا خواهند کرد. 

سردار مولایی اظهار داشت: پیشرفت علمی ایران به معنای شکستن هیمنه انحصار قدرت علمی ابرقدرت ها است و البته امام صادق (ع) نیز بدون توجه به مذاهب علم را بسط و گسترش دادند.

وی گفت: امروز خط کش جداسازی جهان سوم و اول که غربی ها آن را ساخته اند علم است، عنصری که نبود آن کشور را مصرف کننده بار خواهد آورد.

فرمانده سپاه البرز در خاتمه خاطر نشان داشت: آمریکایی ها اگر جسارت و جرات دارند فقط یکسال تحریم ها را بردارند، آنگاه خواهند دید قله عملی در دنیا وجود ندارد که ایران آن را فتح نکند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار