کد خبر: ۷۵۸۰۸۸
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۶ 30 June 2019

هواشناسی و مرکز مدیریت بحران مازندران درباره بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و احتمال آبگرفتگی معابر استان هشدار دادند.

، سید محمد رضا رضوی مدیرکل هواشناسی مازندران گفت: از دیشب با شمالی شدن جریانات سطح زمین و عبور متناوب امواج کم دامنه تراز میانی جو از روی سواجل جنوبی دریای خزر تا امشب رگبار فرعدوبرق پراکنده و وزش باد گاهی نسبتاً شدید در استان پیش بینی می‌شود.

وی افزود: از بامداد دوشنبه تا عصر سه شنبه به دلیل تقویت جریانات خشک و مرطوب شمالی سطح زمین و عبور امواج تراز میانی جو کاهش دمای بین ۵ تا ۱۰ درجه شاهد بارش باران، وزش باد گاهی نسبتاً شدید و رعد وبرق پراکنده در استان خواهیم بود.

رضوی با بیان اینکه شنا و صیادی در دریای خزر از امروز تا بعدازظهر چهارشنبه ممنوع است ، درباره احتمال آبگرفتگی معابر و بالا آمدن آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها در استان مازندران به شهروندان ومسافران تابستانی هشدار داده است.

احمدی مدیرکل مدیریت بحران مازندران نیز گفت: وقوع بارش‌های رگباری همراه با رعدوبرق در کوتاه مدت می‌تواند منجر به جاری شدن روان آب وسیلاب ناگهانی بصورت محلی و نقطه‌ای بویژه درکوهپایه‌ها و ارتفاعات استان شود.

وی افزود: توصیه می‌شود شهروندان و مسافران ضمن رعایت نکات ایمنی از توقف در حاشیه رودخانه‌ها و مناطق عبور سیلاب خودداری کنند.

این مسئول گفت: با توجه به پیش بینی رگبار و رعد و برق در دامنه‌ها و ارتفاعات استان از برپایی چادر، کوه پیمایی، طبیعت گردی و تردد در مسیل ها، ارتفاعات و فضا‌های باز جدا خودداری شود.

احمدی به هم استانی‌ها و مسافران توصیه کرد در این مدت دامداران و ساکنان بومی، هنگام وقوع رگبار و رعد و برق، نکات ایمنی را رعایت کرده و دام‌های خود را در مناطق امن نگهداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران مازندران از آمادگی برای مقابله با بحران‌های احتمالی در استان اشاره کرد و گفت: به دستگاه‌های خدمات رسان از جمله هلال احمر، اورژانس، راهداری، شهرداری هشدار لازم داده شده است.

وی به همه نیرو‌های امدادی و خدماتی توصیه کرد ضمن آماده سازی تجهیزات و ماشین آلات امدادی آمادگی لازم جهت هر گونه عملیات امدادونجات و خدمات رسانی داشته باشند.

بلاغ

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار