مدیرکل هواشناشی آذربایجان‌غربی گفت: متوسط بارندگی‌های استان در سال زراعی جدید نسبت به سال زراعی گذشته با ۴۷۷.۹ میلی‌متر، ۱۳ درصد افزایش داشته است.
کد خبر: ۷۵۸۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۸ 29 June 2019

به گزارش تابناک آذربایجان غربی حبیب عبدلی  با اشاره به میزان بارندگی‌ها در آذربایجان‌غربی اظهار کرد: امسال متوسط بارندگی‌ها در استان ۴۷۷.۹ میلی‌متر بوده که نسبت به سال زراعی گذشته ۱۳ درصد افزایش بارندگی داشته است در حالی که سال گذشته میزان بارش‌ها ۴۲۲.۱ میلی‌متر بود.

وی با اشاره به میزان بارندگی‌ها در مرکز استان افزود: ارومیه امسال شاهد بارش ۴۸۵.۷ میلی‌متر بارندگی بوده که سال گذشته این میزان برابر با ۳۹۴.۱ میلی‌متر بود و این آمار نشان دهنده افزایش ۲۳ درصدی بارندگی‌ها است.

مدیرکل هواشناسی آذربایجان‌غربی بیشترین میزان افزایش بارندگی‌های سال جاری نسبت به سال زراعی گذشته در شهرستان‌های استان را با ۴۹ درصد متعلق به پیرانشهر خواند و ادامه داد: امسال در این شهرستان ۹۵۶.۵ میلی‌متر و در سال گذشته برابر با ۶۴۲ میلی‌متر بوده است.

وی سردشت را با ۴۵ درصد و اشنویه و نقده را هر دو با ۴۲ درصد در رده‌های بعدی بیشترین افزایش بارندگی امسال نسبت به سال گذشته برشمرد و تصریح کرد: به طور کلی امسال بارندگی‌ها در جنوب استان افزایش داشته است.

عبدلی با بیان اینکه میزان بارش‌ها در ماکو در سال زراعی امسال نسبت به سال زراعی گذشته ۲۴ درصد کاهش داشته است، خاطرنشان کرد: در ماکو سال گذشته ۳۸۴.۸ میلی‌متر بارندگی وجود داشته و در سال جاری ۲۹۴.۱ میلی‌متر باران در این شهرستان باریده است.

وی با بیان اینکه چالدران و شهرستان شوط نیز به ترتیب با ۲۳ و ۲۱ درصد پس از ماکو کمترین میزان بارش‌ها را در سطح استان نسبت به سال گذشته داشته‌اند، گفت: بارش‌ها امسال در اغلب شهرستان‌های شمالی استان نسبت به سال گذشته کاهش داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار