مدیرکل کمیته امداد امام خمینی آذربایجان غربی گفت: به دنبال اختصاص سهمیه ۵۰۰هزار خانواری برای جذب و افزایش جامعه مددجویی استان هستیم.
کد خبر: ۷۵۸۰۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۲۶ 29 June 2019
به گزارش تابناک آذربایجان غربی ، عزیز سهندی در نشست خبری با اصحاب رسانه که با حضور مدیرعامل صندوق قرض الحسنه امداد ولایت کشور برگزار شد با بیان اینکه ۹درصد از خانوارها و ۶درصد از جمعیت آذربایجان غربی تحت حمایت کمیته امداد استان هستند اضافه کرد: در حال حاضر ۱۸۲هزار و ۵۰۰ نفر در قالب ۸۵هزار و ۵۰۰ خانوار تحت پوشش کمیته امداد آذربایجان غربی هستند.
 
وی ادامه داد: با توجه به وضعیت اقتصادی و جامعه نیازمندان استان به دنبال اختصاص سهمیه ۵۰۰هزار خانواری برای جذب و افزایش جامعه مددجویی استان هستیم.
 
سهندی در خصوص عملکرد کمیته امداد آذربایجان غربی در حوزه پرداخت تسهیلات حمایتی خاطرنشان کرد: در سال گذشته بالغ بر ۲۴۵میلیارد تومان کمک بلاعوض و ۴۱میلیارد تومان در قالب تسهیلات مختلف برای مددجویان استان پرداخت شده است.
 
وی با اشاره به اینکه در سال جاری کارمزد برای تسهیلات تا سقف ۵میلیون تومان حذف شده است افزود: در سه ماهه سال جاری ۱۳میلیارد تومان از محل اعتبارات صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان پرداخت شده است که تا پایان سال این رقم تا ۵۳ میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.
 
مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی در تشریح اقدامات این نهاد در حوزه مسکن مددجویی نیز گفت: در سال گذشته ۵۶۰واحد مسکن مددجویی با اعتباری بالغ بر ۳۴میلیارد تومان در اختیار مددجویان استان قرار گرفته است که برای سال جاری نیز اقدامات لازم برای احداث و تحویل ۴۰۰واحد مسکن مددجویی تا پایان سال ۹۸ به متقاضیان استان انجام گرفته است.
 
وی از افزایش سرانه ایتام در سال جاری خبرداد و تصریح کرد: سرانه هر یتیم تحت پوشش کمیته امداد استان در سال گذشته ۱۵۰ هزار تومان بود که مشارکت قابل توجه خیرین این رقم در سال جاری به ۲۲۶هزار تومان افزایش یافته است.
 
انتقال بیمه مددجویان کمیته امداد به بیمه سلامت استان از جمله اقدامات حمایتی دیگری بود که مدیرکل کمیته امداد آذربایجان غربی به تشریح آن پرداخت و اظهار کرد: در حال حاضر همه مددجویان استان از بیمه درمان و حوادث بهره مند هستند.
 
سهندی از رشد ۷۸درصدی مشارکت های مردمی کمیته امداد استان در سه ماهه سال جاری خبر داد و تصریح کرد: در سه ماه نخست سال جاری ۳۵میلیارد تومان توسط خیرین به کمیته امداد استان کمک شده است.


انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار