رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با اشاره به پیش بینی سازمان ملل از لزوم مبارزه با ملخ در 20 هزار هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان گفت با رضد بیش از 201 هزار هکتار از اراضی استان، در 150 هزار هکتار آن با ملخ‌ها مبارزه و آفت‌کشی شده است.
کد خبر: ۷۵۷۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵ 27 June 2019


به گزراش تابناک سیستان و بلوچستان رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان سيستان وبلوچستان گفت با شروع مبارزه با ملخ صحرايي مهاجر در اسفندماه سال گذشته پيش بيني سازمان خواروبار جهاني، مبارزه با اين آفت در سطح ۲۰هزار هكتار بود، اما شرايط محيطي مناسب وهجوم دستجات بيشتر ملخ از آنسوي مرز به سمت شهرستانها ي استان كم كم سطح مبارزه با ملخ صحرايي مهاجر را افزايش داده بگونه اي كه در حال حاضر ۱۳شهرستان درگير مبارزه با اين آفت بين المللي است.

وی افزود همين امر پيش بيني براي مبارزه با ملخ در سيستان وبلوچستان را تا سطح ۱۵۰هزار هكتار ارتقا داد.

دكتر زورقي ادامه داد عليرغم وسعت سطح مبارزه با ملخ در استان تاكنون از سوي سازمان حفظ نباتات كشور ۱۵ميليارد ريال اعتبار به استان تخصيص يافته واين درحاليست كه از سوي سازمان جهاد كشاورزي استان بيش از ۱۰۰ميليارد ريال براي مبارزه با ملخ صحرايي صحرايي مهاجر هزينه كرده است.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي استان تصريح كرد از نيمه دوم اسفند ماه سال گذشته تا به امروز با ۶۰اكيپ ديده باني ومبارزه عليه اين آفت در بيش از ۲۰۱هزار هكتار از مراتع سيستان وبلوچستان به انجام رسيده واين ماموريت همچنان با جديت دنبال خواهد شد.

شايان ذكراست براي انجام عمليات مبارزه با ملخ صحرايي مهاجر در استان از سازمان جهاد كشاورزي استان‌هاي قم، تهران، سمنان، خراسان رضوي وهمچنين دستگاه هاي اجرايي استان خودروهاي كمكي به مناطق آلوده اعزام شده است .

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار