مدیرکل بیمه سلامت البرز گفت: پیگیر الکترونیکی شدن پرونده‌های بستری بیماران البرزی هستیم.
کد خبر: ۷۵۷۳۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۸ 26 June 2019

سعید جوانشیر با اشاره به تعداد بیمه شده‌های استان اظهار کرد: در حال حاضر بیش از 450 هزار بیمه شده در البرز داریم که هزار و 937 نفر آنها بیمار خاص هستند.

وی ادامه داد: حدود 9 درصد هزینه‌های درمانی استان مربوط به بیماران خاص است که در مقایسه با سال‌های قبل کاهش داشته است.

وی در ادامه با اشاره به تلاش برای اجرای طرح نسخه نویسی الکترونیکی در البرز گفت: این طرح سه سال است که در استان کرمان در حال اجرا است و به دنبال اجرایی کردن آن در البرز هستیم که بر اساس آن بنا شده یکی از شهرهای استان به عنوان پایلوت انتخاب شود و پزشکان آن شهر نسخه بیماران خود را به صورت الکترونیکی صادر کنند.

جوانشیر با بیان اینکه پیگیر الکترونیکی شدن پرونده‌های بستری بیماران البرزی هستیم، توضیح داد: به دنبال اجرای این طرح در بیمارستان رجایی به صورت پایلوت هستیم اما ابتدا باید مسائل حقوقی مانند برگزاری مناقصه در این خصوص حل شود تا بتوانیم اجازه اجرای آن را دریافت کنیم.

این مسئول با تاکید بر اینکه همه شهروندان البرزی باید پرونده الکترونیک سلامت داشته باشند، گفت:در پرونده الکترونیک سلامت تمامی خدماتی که یک نفر از تمامی بیمه‌ها از جمله بیمه تامین اجتماعی، بیمه سلامت و دیگر موارد دریافت می‌کند باید به این مجموعه وصل باشد.

مدیر کل بیمه سلامت البرز در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به هزینه پرداختی به موسسات درمانی اضافه کرد: امسال 15 میلیارد تومان به موسسات درمانی استان پرداخت شده است.

این مسئول ابراز کرد: سال گذشته هم 196 میلیارد تومان به موسسات درمانی استان پرداخت شده است و در حال حاضر 85 میلیارد تومان به موسسات بدهکار هستیم که 45 میلیارد آن به دانشگاه علوم پزشکی مربوط است.

وی با اشاره به اجرای طرح بیمه درمان پایه برای مددجویان کمیته امداد گفت: اعمال بیمه درمان پایه برای  ۲۴ هزار نفر از مددجویان کمیته امداد را پیگیری کرده‌ایم و تا کنون برای هشت هزار نفر آنها اجرایی شده است.

وی ادامه داد: برای مجهول الهویه‌های تحت پوشش بهزیستی نیز ارائه خدمات درمانی بستری را داشته ایم که تاکنون در سه ماه ابتدایی سال جاری دو نفر را تحت پوشش قرار داده ایم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار