فرماندار فردیس با اشاره به اینکه سمن ها برای رسیدگی به چالش های اجتماعی راه اندازی شده اند، گفت: سازمان ihd مردم نهاد بازوان فکری مسئولان اجرایی برای پیشرفت جامعه هستند.
کد خبر: ۷۵۷۳۳۵
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۰ 26 June 2019

ابوالفضل اینانلو در نشست با تشکل‌های مردم نهاد افزود: ۴۰ سمن در این شهرستان فعالیت می‌کنند که در نظر داریم از ظرفیت آنها در جهت هویت بخشی در بین شهروندان فردیس استفاده کنیم.

وی اظهار داشت: وجود سمن‌ها فرصت مغتنمی برای مسئولان دستگاه‌های اجرایی در جهت حل مشکلات در بخش‌های مختلف بهداشت و درمان، آموزش، فعالیت‌های زیست محیطی، جوانان، بانوان و حتی مشارکت در نظم و انضباط است.

وی افزود: اگر سمن‌ها و نهادهای مدنی در جامعه وجود نداشتند بسیاری از فعالیت‌ها در بهزیستی، کمیته امداد، آموزش و پرورش و بیمارستان‌ها دچار مشکل می‌شد بنابراین از وجود سمن‌ها باید به بهترین شکل ممکن بهره گیری کرد.

ناصر نور پور، مدیرعامل انجمن خیرین کتابخانه ساز فردیس نیز گفت: شهرستان فردیس کمبود کتابخانه دارد حدود ۳۰ سال است که کتابخانه ای در این شهرستان احداث نشده است.

وی افزود: جانمایی سه زمین برای احداث کتابخانه از سوی شهرداری در فردیس انجام شده است.

نایب رئیس انجمن خیرین کتابخانه ساز شهرستان فردیس نیز گفت: هدف از ایجاد سازمان‌های مردم نهاد هم افزایی است تا بتوانیم شاهد حس شهرنشینی را که عموماً شهرهای مهاجرپذیر هستند و بافت نامتجانس از لحاظ هویتی و فرهنگی دارندبه شاخصه شهروندی ارتقا دهند.

علی منتظری افزود: حضور سازمان‌های مردم نهاد می‌تواند در هویت فرهنگی و شاخصه شهروندی مؤثر باشد.

وی اظهار داشت: سازمان‌ها بر اساس نیاز انسان‌ها و توسط انسان‌ها ایجاد می‌شوند و توسط انسان‌ها اداره می‌شود و خروجی برای انسان‌ها است.

وی افزود: مساعدت‌ها داوطلبانه است داوطلبانی که برای مسائل اجتماعی مشارکت می‌کنند از وقت خود به اندازه کافی سرمایه گذاری می‌کنند و بیشتر اوقات هزینه‌ها را خودمان تقبل می‌کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار