رئیس کل دادگستری گلستان در نشست خبری اسامی چهار محکوم جرایم اقتصادی را که احکام آنان قطعی شده است، اعلام کرد.
کد خبر: ۷۵۶۶۱۵
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۹ 24 June 2019

به گزارش تابناک گلستان هادی هاشمیان گفت: پارسال  13 پرونده جرایم اقتصادی در استان اطلاع‌رسانی شد که این کار برای نخستین بار در کشور اتفاق افتاده بود و بازخورد خوبی هم داشت.

رئیس کل دادگستری استان گفت: : آرای مربوط به چهار پرونده جرایم اقتصادی در استان قطعی شده ‌که این پرونده‌ها 19 شاکی دارد. در پرونده نخست متهمان یاسر شیخ و سیدحسن شفیعی تنکابنی به علت تصرف مال غیر به ارزش بیش از یک میلیارد تومان مجرم شناخته شدند. متهم اول  به 10 سال حبس، پرداخت 100 میلیون تومان جریمه و رد مال محکوم شد. متهم دوم این پرونده نیز به 5 سال حبس، پرداخت 30 میلیون تومان جریمه و رد مال محکوم شده است.

هادی هاشمیان ادامه داد: پرونده دوم درباره شکایت پست بانک از شخصی به نام غلام خامسی بود که متهم 14 میلیارد و 700 میلیون تومان اختلاس کرده بود و با حکم دادگاه مجرم شناخته شد. متهم به 9 سال حبس، انفصال از خدمت و همچنین رد مال محکوم شد.

وی گفت: در پرونده سوم که شاکی آن بانک مسکن و تعدادی از مشتریان آن بود ، عبدالله هلاکو به جرم اختلاس 138 میلیون تومانی محکوم شناخته شد و دادگاه متهم را به تحمل 5 سال حبس، انفصال از خدمت و پرداخت دوبرابر وجه مأخوذه محکوم کرد.

رئیس کل دادگستری استان درباره پرونده‌ای که بانک سپه شاکی آن بود، هم گفت: در این پرونده محمدرضا سجادی به جرم جعل امضا و اختلاس 180 میلیون تومانی به رد مال، انفصال از خدمت، هفت سال و نیم حبس و پرداخت جریمه محکوم شده است

هاشمیان افزود: 17 پرونده جرایم اقتصادی دیگر هم اکنون در محاکم استان در دست بررسی است که هر وقت آرای آن قطعی شد از طریق رسانه ها به اطلاع مردم خواهیم رساند.گلستان نخستین استان کشور بود که اسامی پرونده های مفاسد اقتصادی را بر اساس قانون  از طریق رسانه ها به مردم اعلام کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار