تجویز غیر متناسب دارو تبعات جبران ناپذیری برای فرد بیمار و سیستم بهداشت و درمان دارد.
کد خبر: ۷۵۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۴ 22 June 2019

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مدیر کل بیمه سلامت استان فارس گفت: تحقیقات و بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که در برخی موارد دارو‌های تجویز شده برای بیماران مورد نیاز نبوده و این مسئله علاوه بر نداشتن تاثیرگذاری مناسب موجب هدر رفت منابع می شود.

فرهاد لطفی با تاکید بر ضرورت توجه به تجویز منطقی دارو متناسب با نوع بیماری، افزود: برخی پزشکان بدون توجه به سابقه بیماری در هر فردی و تنها با در نظر گرفتن برخی مولفه‌ها اقدام به تجویز دارو برای افراد می‌کنند، که این اقدام می‌تواند تبعات جبران ناپذیری برای فرد بیمار و سیستم بهداشت و درمان در هر کشور و تحمیل بار مالی بر بیماران و سازمان‌های بیمه گر به وجود آورد.
وی اظهارداشت: دارو تنها راهکار و مداخله پزشکی برای درمان محسوب نمی‌شود، اما در اکثر شرایط مهم‌ترین روش درمانی برای بیماران و مراجعه کنندگان به مراکز درمانی و مطب‌ها است.
مدیرکل بیمه سلامت استان فارس ادامه داد: تامین دارو‌های مورد نیاز در سیستم بهداشتی و درمانی برای کشور ما هزینه‌های بسیاری به همراه دارد؛ بنابراین موضوع تجویز منطقی دارو و جلوگیری از نسخه نویسی‌های بی ضابطه مسئله‌ای است که باید مورد توجه قرار گیرد.
لطفی با بیان اینکه پزشکان از تجویز دارو درغیاب بیمار در مطب‌ها پرهیز کنند، اظهارداشت: متاسفانه اگر برای بیماران دارو تجویز نشود فکر می‌کنند کاری انجام نشده و این موضوع نیازمند فرهنگ سازی مناسب است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار