کد خبر: ۷۵۶۱۲۳
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۴ 22 June 2019

احمد مرادپور روز شنبه در حاشیه جلسه کارگروه زیربنایی استان افزود: هر یک از مجموعه‌های شهری هرچند تخلف یا خطای سهوی هم داشته باشند را معرفی می‌کنم.

وی اظهار داشت: بر اساس قانون شورای های اسلامی باید شهردار را بر اساس شایستگی و برنامه‌های راهبردی وی انتخاب کنند اما متأسفانه این نهادها سهم خواهی کرده و بابت انتخاب شهردار، از وی مطالباتی از جمله انتخاب معاونان و رئیس سازمان‌ها دارند.

وی ادامه داد: مدیر و معاون شهردار نیز که توسط شوراها سفارش شده اند باید منویات آنان را انجام دهند که نتیجه آن تخلفاتی است که در همه شهرداری ها می بینیم.

 

***شهرداران تبدیل به ماشین امضا شده اند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان ادامه داد: در چنین سیستمی شهرداران عملاً یک ماشین امضا هستند و اراده چندانی ندارند.

مرادپور اضافه کرد: به دلیل مداخلات غیراصولی برخی اعضای شورای اسلامی شهر، امروز فعالیت های عمران شهری تعطیل شده چراکه شهردار به جای پرداختن به امور شهری و زیربنایی باید درگیر استیضاح و عزل و نصب های اجباری باشد.

وی با ابراز نگرانی از شرایط کنونی گفت: هرچند این وضعیت تنها خاص استان ما نیست اما به ضوح در لرستان شدید تر است.

وی توضیح داد: انتخاب معاون و مدیرعامل سازمان های شهرداری ضوابطی دارد و در اختیار شهردار است که مداخلات تمام این قوانین را بهم ریخته است.

 

***قدردانی و حمایت از برخورد با متخلفان / ‏شهرداری‬ ها ورشکسته هستند

وی همچنین با اشاره به برخوردهای قضایی با برخی متخلفان حوزه شهری در استان طی روزهای اخیر افزود: تخلفات را رصد می کنیم و در جریان و پیگیر این موارد بوده ایم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان تصریح کرد: از برخورد قضایی با این افراد تشکر و حمایت می کنم و تحت هیچ شرایطی اجازه نمی دهیم شرایط امن برای افرادی که به دنبال سواستفاده های مالی و انتخاباتی هستند، ایجاد شود.

مرادپور اظهار داشت: سیستم های امنیتی و نظارتی کاملاً مشرف و مسلط به شرایط هستند و افراد متخلف باید همواره احساس ناامنی کنند.

وی افزود: امروز بیشتر شهرداری های استان از نظر مالی و قانون تجارت ورشکسته و بدهکار هستند و درآمد آنها کمتر از هزینه ها است که یکی از دلایل این اتفاق تحمیل نیروی مازاد بر شهرداری ها است.

 

***دعوتی که اجابت نشد / ‏شوراها‬ از مسیر نظارتی فاصله گرفته اند

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان بیان کرد :۱۰ بار به شورای اسلامی شهر خرم آباد مراجعه کردم و از انها خواستم جایگاه معاونت عمرانی استانداری را به عنوان یک کارمند جزء در شورا قبول کنند تا بتوانیم کاری برای شهر انجام دهیم.

مرادپور افزود: علیرغم دعوت هایی که از اعضای شورا انجام دادیم اما حتی یکبار به دفتر معاونت عمرانی نیامدند.

وی با اشاره به اختلافات شورای اسلامی شهر بروجرد نیز گفت: این همه جدل در شورا نشان می دهد منافعی وجود دارد وگرنه چنانچه دلسوز شهر هستیم باید از حق خود بگذریم.

وی تصریح کرد: مسیر نظارتی شوراهای اسلامی شهر از محور اصلی فاصله گرفته که برای درمان این مهم مردم باید در انتخاب ها دقت کنند، ما مسئولان بیشتر نظارت کنیم و شهرداران زیر بار هر حرفی از شورا نروند.

 

***انفصال خدمت برخی شهرداران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اضافه کرد: چند شهردار اکنون در شورای حل اختلاف پرونده دارند که رای برخی صادر شده، برخی هفته آینده اعلام رای می شوند و برخی نیز انفصال از خدمت شده اند.

مرادپور افزود: شهردار نباید حیثیت خود را معامله کرده و به قیمت ماندن در شهرداری، خواسته یا ناخواسته خود را در تخلفات شریک کند.

وی ادامه داد: چرا ادامه برخی از طرح ها باید با گرو کشی یک عضو شورا انجام شود و در صورت همکاری نکردن شهردار با مجموعه یا پیمانکار وابسته به عضو شورا، طرح بلاتکلیف بماند؟

 

***پیمانکاری که دلال از آب درآمد

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان اضافه کرد: عملیات اجرایی پل رودکی بروجرد ۱۲ سال طول کشید که در نهایت سال گذشته با مساعدت استاندار حدود ۸۰ میلیارد ریال تامین اعتبار و برای تسویه حساب به پیمانکار قبلی طرح پرداخت شد.

مرادپور افزود: پس از آن قرار شد با پیمانکاری که هشت سال در این طرح حضور داشته تعامل کنیم که متوجه شدیم دلال است و فردی آن شرکت را اجاره کرده که اصلاً پیمانکار نیست.

وی گفت: آیا در این سال ها شهردار، شورای شهر و سایر مجموعه ها از این امر بی خبر بودند؟ درحالیکه پیمانکار سوری بوده و وجود قانونی نداشته است.

وی افزود: بروجرد چند سال قربانی خودخواهی اعضای شورا شده و جدل آنها باعث شد این شهر سالها از توسعه عقب بماند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار