مدیر کل ثبت احوال استان البرز گفت: با توجه به زنده بودن عکس های اخذ شده و عدم امکان ویرایش عکس به جهت حفظ امنیت و شناسایی دقیق چهره ‌متقاضی، در مقایسه با عکس های پرسنلی در عکاسی ها تا حدودی از زیبایی تصویر ثبت شده بر روی این کارت ها کاسته می شود همچنین چاپ عکس روی کاغذهای مخصوص در لابراتوار بر کیفیت آن‌ می افزاید.
کد خبر: ۷۵۶۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴ 22 June 2019

مشاهدات و گزارش های مردمی حاکی از آن است که نیروهایی که به عنوان عکاس کارت ملی هوشمند در برخی از این مراکز به کار گرفته شده اند از تخصص کافی برخوردار نیستند.

ناگفته نماند اگر بهترین ‌تجهیزات هم به دست افراد غیرمتخصص داده شود نمی تواند رضایت بخش باشد، ضمن اینکه با مشاهده اولیه اتاقک‌ ثبت عکس در این دفاتر توسط عکاسان حرفه ای عدم رعایت فاصله، تنظیم‌ نور، سرعت، دیاف و عدم‌ تنظیم ارتفاع سه پایه همه و همه نشان دهنده این ‌موضوع است که کاربر از تخصص لازم برخوردار نیست.

بارها این موضوع توسط افراد متخصصی که جهت ثبت عکس به این مراکز مراجعه کرده اند مشاهده و گوشزد شده است و در نهایت جواب این بوده که «ما کارمند دفتری هستیم اما به ‌ما گفته اند اینجا عکاسی کنیم».

با مشاهده مدارکی مانند گواهینامه رانندگی و کارت های رسانه ای به این نکته می رسیم که با وجود اینکه عکس مورد نیاز این نوع کارت ها در عکاسی ها گرفته می شود می توان تصاویر زیباتر، با کیفیت تر و با رتوش مناسب را بر روی کارت های شناسایی درج کرد اما این امر مستلزم زمان و هزینه از سوی متقاضی است که این موارد نسبت به کیفیت و نوع ویرایش عکس، در جایگاه دوم قرار دارند؛ ناگفته نماند ثبت احوال نیز در ازای ارائه خدمات کارت ملی هوشمند مبالغ مشخصی را از متقاضی دریافت می کند.

رئیس اتحادیه عکاسان و تصویربرداران کرج اظهار کرد: در مدارس استان البرز نیز ثبت عکس از دانش آموزان با قیمت مناسب توسط برخی افراد صورت می گیرد که عوامل نارضایتی اولیاء و دانش آموزان را به دنبال دارد در صورتی که اگر این امر توسط عکاسان مورد تأئید اتحادیه عکاسان صورت گیرد عکس از کیفیت بالاتری برخوردار است زیرا بر فعالیت آن ها به صورت حرفه ای نظارت می شود.

برچسب ها: عکاسی ، ادارات ، البرز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار