فارس؛دادستان عمومی و انقلاب تبریز گفت: رای برای پرونده شورای شهر تبریز و شهرداری تبریز صادر شده و تمام افراد و محکومان اعم از اعضای شورای شهر، شهرداری، پیمانکاران و غیره در زندان هستند و فقط یک نفر دستگیر نشده است.
کد خبر: ۷۵۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۱ 20 June 2019

 موسی خلیل‌الهی امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تبریز به عنوان یکی از شهرهای بزرگ بوده و جزو امن‌ترین شهرهاست که عیار این تعیین آمار جرائم خشن است. 

وی افزود: قتل عمد، آدم‌ربایی، سرقت مسلحانه، کلاهبرداری عمده و کلان شاخصه جرائم خشن است که خوشبختانه در استان آذربایجان‌شرقی آمار این پرونده‌ها کم یا اصلا وجود ندارد.

دادستانی عمومی و انقلاب تبریز به جرم اول استان آذربایجان‌شرقی شرقی اشاره کرد و گفت: توهین به اشخاص، ضرب و جرح عمدی، تهدید، ایراد صدمه بدنه غیرعمدی تصادفات، تخریب، سرقت تعزیری، کلاهبرداری، خیانت در امانت، تصرف عدوان و ممارست از جمله 10 جرم اول استان آذربایجان‌شرقی هستند.

وی گفت: ۵۲ درصد کل پرونده‌های وارده‌های استان در این عنوان اتهام بوده که جزو جرائم عادی هستند. 
 

آستانه تحمل در آذربایجان‌شرقی کم است

خلیل‌الهی ادامه داد: در توهین به اشخاص رتبه اول کشور را هم داریم که نشأت گرفته از آستانه تحمل کم در استان است و نیاز به یک اصلاح فرهنگی است. 

وی به پرونده و تخلفات مربوط به حوزه ارز و صرافی اشاره کرد و گفت: ۱۰ نفر در این رابطه بازداشت شده و ۱۰۰ میلیارد تومان تخلف شده و برخی صرافی‌ها ارزی را با نرخ دولتی آورده و به نحوی از چرخه بیرون آوردند و ضابطین در حال جمع‌آوری عملکرد هستند و در این رابطه مسوول دولتی وجود ندارد.

خلیل‌الهی با اشاره به اینکه در استان دغدغه سیل کم بود، چراکه برای آزادسازی مسیرها کار زیادی انجام شده است، تصریح کرد: ۹۵۸ هکتار از اراضی ملی تصرف شده را رفع تصرف کرده‌ایم که ارزش ریالی آنها ۱۲۰۰ میلیارد تومان بود.

وی بیان کرد: در حوزه دادسرای افراد نظامی پرونده‌ای در دادگستری تشکیل نمی‌یابد. 

دادستانی عمومی و انقلاب تبریز ابراز کرد: رای برای پرونده شورای شهر تبریز و شهرداری تبریز صادر  شده است و تمام افراد و محکومان اعم از اعضای شورای شهر، شهرداری و پیمانکاران و غیره در زندان هستند و فقط یک نفر در زندان نیست که دستگیر نشده است. 

وی در رابطه با پرونده پزشک تبریز اذعان کرد: پرونده این پزشک در دستگاه‌ها قضایی استان رسیدگی شده است و از طرف بازپرس رسیدگی نیز شده و در نهایت کیفرخواست و حکم قصاص صادر شد ولی با وجود تجدید نظر به دیوان عالی کشور ارسال شد.

خلیل‌الهی افزود: دیوان نقص در پرونده دیده است و دو سوال مطرح کرده و در حال حاضر این پرونده در خود استان رسیدگی می‌شود. 

وی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده آلودگی پتروشیمی گفت: محیط زیست اعلام کرده است که این مجموعه و دو مجموعه دیگر آلاینده هستند ولی پتروشیمی با اسناد اعلام کرده است که در طول ۶ سال گذشته صنعت پاک اعلام شده و ما تلاش می‌کنیم تا با حفظ حقوق عامه به این موضوع رسیدگی کنیم و وضعیت را به شکل واقعیت کشف شود. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار