چرا باید از این ساحل دیدن کرد!؟؛
تابناک / چمخاله از شهرهای پر بازدید و دیدنی استان گیلان است.تمام ارکان طبیت در شمال، به نحوی جذابیت خاص خود را دارند اما دریا طرفداران زیادی دارد.در تعطیلات تابستان و ایام گرم سال بیشتر مسافران و گردشگران به فکر برنامه سفر به شهرهای شمالی هستند.ساحل چمخاله با داشتن سواحلی زیبا و دیدنی یکی از پربازدیدترین ها است.
کد خبر: ۷۵۵۳۲۱
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۲ 19 June 2019

تابناک / چمخاله از شهرهای پر بازدید و دیدنی استان گیلان است.تمام ارکان طبیت در شمال، به نحوی جذابیت خاص خود را دارند اما دریا طرفداران زیادی دارد.در تعطیلات تابستان و ایام گرم سال بیشتر مسافران و گردشگران به فکر برنامه سفر به شهرهای شمالی هستند.ساحل چمخاله با داشتن سواحلی زیبا و دیدنی یکی از پربازدیدترین ها است.

چمخاله به معنی عجیب و جالبی دارد.اگر در ابتدا کمی دقت کنیم، متوجه خواهیم شده که این اسم گیلانی نیست! مردم چمخاله از اهالی کردهای جلالوند هستند و زبان آنان نیز کردی است.در زمان نادرشاه افشار به ناچار به این منطقه آمدند و ماندگار شدند.در زبان کردی “چم” به معنای رودخانه و “خاله” یعنی چیزی که انشعاب دارد.ترکیب این دو معنی یعنی شهری که رودخانه آن انشعاب از چند رودخانه است.

 

آشنایی با ساحل چمخاله |یکی از زیباترین سواحل در استان گیلان

امروز شور و اشتیاق بچه ها در سواحل شنی و بازی آنان تنها دلیل سفر به ساحل چمخاله است.ما امروز تصمیم گرفتیم به یکی از سواحل شمالی بریم و باهم گشتی در کنار ساحل بزنیم.اگر اطلاعات کاملی دارید؛ به شما پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید تا بطور دقیق از مناطق دیدنی چمخاله هم دیدن کنیم.

ساحل چمخاله از توریستی ترین مناطق گیلان

چمخاله از روستاهای موفق در صنعت گردشگری است.این روستا در زمان قبل از انقلاب یکی از پرطرفدارترین سواحل شمال ایران بود.بسیاری از مسافران برای آفتاب گرفتن و استفاده از ساحل شنی آن برای خوشگذرانی به این شهر می رفتند.اما بعد از انقلاب اسلامی ایران، با توجه به شرایط موجود در کشور و تغییر قوانین باعث شد از رونق ساحل کاسته شود.با پیشروی آب در سراسر دریای خزر، ساحل این شهر به زیر آب رفت.بعد از چندین سال و با عقب نشینی دریا دوباره ساحل آرامش نمایان شد.

با عقب نشینی دریا دوباره زیبایی به ساحل برگشت.بطوری زیبا شد که در سال ۱۳۹۰ طبق نظرسنجی های انجام شده، ساحل چمخاله به یکی از قطب های گردشگری استان تبدیل شد.ساحل ماسه ای، امکانات مناسب، ساحل تمییز، محل مناسب برای شنا و … باعث این موضوع شد.معروفیت و آوازه ساحل چمخاله امروزه به کل کشور رسیده و بعد از ساحل انزلی دومین ساحل کم خطر و مجهز استان گیلان است.

تفریحاتی که می توان در ساحل چمخاله داشت :

برای خوشگذرانی و تفریح در کنار دریا گزینه های زیادی است :

۱ – تفریحات آبی

با وجود ساحل آرام و تمییز دریا می توان انواع تفریحات دریایی انجام داد.از این قبیل تفریحات می توان به :

 جت اسکی :

وسیله ای هیجان انگیز و جذاب که با آن می توان بصورت تک نفره یا دو نفره و بعضا چند نفره در دریا دور زد.هزینه استفاده آن در تابستان ۹۷ مبلغ ۶۰ هزار تومان برای ۱۵ دقیقه بود.

شاتل :

شاتل سواری نیز از دیگر تفریحات آبی است که جدیدا در سواحل شمال رواج یافته است.تفریحی که سراسر هیجان دارد و آدرنالین خون را بالا می برد.تیوپی که با سرعت بالا در دریا می چرخد.هزینه شاتل در تابستان ۹۷ مبلغ ۳۰ هزار تومان برای ۱۵ دقیقه بود.

قایق سواری :

قایق سواری از آن تفریحات بی خطر و خانوادگی است که تمام خانواده ها با رده سنی مختلف می توانند از آن استفاده کنند.هزینه آن در تابستان ۹۷ برای یک دور ۱۵ دقیقه ای مبلغی بین ۳۰ تا ۴۰ هزار تومان بود.

آشنایی با ساحل چمخاله | اسب سواری در ساحل چمخاله

۲ – دوچرخه سواری

لذت دوچرخه سواری در کنار ساحل همراه با دیدن منظره دریا بسیار دیدنی است.در ابتدای ساحل شما می توانید با اجاره دوچرخه برای مدتی معلوم با رکاب زدن در ساحل بهمراه دوستان خود خاطره یک سفر خوب را بسازید.افرادی که معمولا اشتیاق به دوچرخه سواری ندارند معمولا از اولین نفرها برای دوچرخه سواری هستند!

۳ – فوتبال و والیبال ساحلی

والیبال و فوتبال جز ورزش های پرطرفدار در همه جای ایران است.اما نداشتن مکان مناسب و تعداد نفرات کافی باعث میشه که اکثرا بازی نکنیم.اما در این ساحل چمخاله همه چیز برای یک مسابقه والیبال و فوتبال آماده است.کافی است که کنار یکی از زمین های بازی بروید و منتظر اضافه شدن نفرات باشید.بازی کردن باعث تندرستی و شادی بسیار زیادی می شود و تمرکز ذهنی افزایش می یابد.

۴ – پیک نیک و پیاده روی در ساحل

زیرانداز،فلاکس چای،مقداری تنقلات،یه بالش همگی نوید یه ساعت خوش رو می دهند.پیاده روی در شن های ساحل آن هم با پای پیاده نوید بخش رویایی کودکی است.شن بازی و ساختن قلعه رویایی است که باید دوباره تکرار شود. در ساحل چمخاله فرصت مناسبی است که با کودکانمان وقت بگذرانیم.همچنین با عکاسی در ساحل نیز می توان خاطرات خوشی را ثبت کرد.صحنه های بازی کودکان و شاد بودن خانواده، صحنه های تکرار نشدنی است که می توان آلبوم عکس ما رو کامل کنه.

۵ – پارک بازی

در گوشه ساحل برای کودکان وسایل بازی تدارک دیده شده است. بچه ها می توانند در امنیت کامل با هم سن های خودشان بازی کنند.

امکانات موجود در ساحل چمخاله
  • پلاژ شنا برای آقایان و خانوم ها
  • سرویس بهداشتی
  • آلاچیق برای اقامت
  • باربیکیو
  • شهر بازی
  • اوژانس و هلال احمر
  • ایستگاه پلیس ساحلی
  • دیدنی های اطراف

رودخانه چمخاله از دیدنی های چمخاله است.این رودخانه روزگاری محل عبور کشتی های ایرانی و روسی بوده است.بسیاری از مردم منطقه غروب ها و صبح ها در آن ماهی گیری نیز می کنند.تالاب چمخاله نیز از دیگر دیدنی های چمخاله به حساب می آید.قایق سواری از تفریحات موجود در تالاب است.

آشنایی با ساحل چمخاله | تالاب چمخاله

چرا باید به این ساحل رفت ؟

  1. چون از معروف ترین ها در استان گیلان است.
  2. تمام تفریحات آبی را می توان در آن یافت.
  3. امکانات و تجهیزات یه پیک نیک روزانه را داراست.
  4. در سال ۹۰ طی نظرسنجی انجام شده یکی از سواحل پرطرفدار شمال است.

اقامت در ساحل چمخاله

اگر قصد اقامت را دارید نگران نباشید.در ساحل مجتمع های اقامتی و هتل هایی با کیفیت مناسب به راحتی در دسترس است.ساحل نیز جای مناسبی برای کمپ و چادر زدن دارد.اگر دوست دارید شب را در جای مناسب باشید؛ با اجاره ویلا در چمخاله می توان شب را به راحتی گذراند.با اجاره ویلا می توان هزینه کمتری در قبال هتل ها و مجتمع های توریستی پرداخت کرد و هزینه سفر را کاهش داد.

راه دسترسی به ساحل چمخاله

برای رفتن به ساحل چمخاله باید ابتدا به استان گیلان برسید.با ورود به شهر لنگرود که از شهرهای نزدیک به لاهیجان است؛می توان به ساحل رفت.قبل از بقعه ” آقا سید محمد کیاکلایه” در سمت چپ وارد بلوار آزادگان شوید و بعد از آن وارد بلوار جمهوری اسلامی شده و امتداد بلوار را تا انتها بروید..در امتداد بلوار می توانید به چمخاله برسید.

۱۰ کیلومتری لنگرود ( ۲۰ کیلومتری شهر لاهیجان – ۴۰ کیلومتری شهر رودسر )

آشنایی با ساحل چمخاله | آدرس ساحل چمخاله

 

 

 

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار